۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

آب در رودخانه زهره هندیجان جاری شد

فرماندار هندیجان گفت: در پی بارندگی های چند روز گذشته، پس از مدتها آب در رودخانه زهره هندیجان جاری شد و خوشحالی مردم و دریانوردان را بدنبال داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۱۱۶
آب در رودخانه زهره  هندیجان جاری شد
احمد جعفری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بارش 40 میلیمتری باران در هندیجان و بارندگی های موثر در بالادست جان تازه ای به رودخانه زهره داد ودغدغه دوستداران محیط زیست را تا حدود زیادی برطرف کرد.
وی گفت: رودخانه زهره که بدنبال خشکسالی های پیاپی چند سال اخیر کاملا خشک شده بود امید است در سال آبی جاری پرآب شود تا شناورها بتوانند با ایمنی بیشتری در سواحل این رودخانه لنگر بیندازند.
وی به اجرای طرح لایروبی این رودخانه در سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد با پرآب شدن این رودخانه عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام شود.
رودخانه زهره که از رشته کوه زاگرس جنوبی سرچشمه می گیرد پس از عبور از کوه و دشت به خلیج فارس می ریزد.
بارندگی های چند روز گذشته ضمن آنکه دبی بسیاری از رودخانه خوزستان از جمله کارون را افزایش داد گرد وغبار آسمان استان را شست و به محیط زیست منطقه جان تازه ای دمید.
خوزستان سالهاست با چالش هایی نظیر خشکسالی ، آلودگی های زیست محیطی ، کاهش منابع و ذخایر آبی ، خشک شدن بخش اعظمی از دو تالاب بین المللی هورالعظیم و شادگان و متعاقب آن با گردو خاک شدید مواجه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار