۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
ماه آینده

کشتی تفریحی سوزیانا فعالیت خود را از سرمی گیرد

مالک و سازنده کشتی تفریحی "سوزیانا" گفت: فعالیت این کشتی برای رونق گردشگری آبی در سواحل کارون ماه آینده از سر گرفته می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۷۹۹۸
کشتی تفریحی سوزیانا فعالیت خود را از سرمی گیرداین کشتی تابستان گذشته حرکت خود را از بندر خرمشهر شروع و پس از چند روز در بخش عمیق سواحل رودخانه کارون در اهواز پهلو گرفت.
"عابد ناحیه" در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از سه ماه پیش کار بازسازی و نوسازی این کشتی تفریحی شروع شده و طبق برنامه ماه آینده پس از پایان عملیات نوسازی ، فعالیت گردشگری آبی دررودخانه کارون را از سر می گیرد.
وی گردشگری آبی را از ظرفیت های رودخانه کارون در اهواز عنوان کرد و افزود: تشکل های مردم نهاد مشتاقانه منتظر راه اندازی این کشتی تفریحی هستند.
وی با اشاره به اینکه در چند ماه پهلوگیری این کشتی ، برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در عرشه این کشتی برگزار شده است افزود: مردم به گردشگری آبی در رودخانه کارون علاقه مند هستند ومسئولان باید شرایط لازم را برای بهره گیری از ظرفیت های خدادادی رودخانه کارون فراهم کنند.
ناحیه در ادامه ابراز امیدواری کرد با نوسازی کامل این کشتی و همچنین ایجاد جاذبه های فرهنگی بتوان گردشگری آبی در سواحل کارون را یک بار دیگر احیا کرد.
کشتی تفریحی سوزیانا دارای یک رستوران مجهز بوده و بسیاری از شهروندان بخصوص زوج های جوان در چند ماه اخیر تصاویرو عکس های یادگاری در عرشه این کشتی گرفتند.
عمق کم در بسیاری از بخش های رودخانه از چالش های مهم گردشگری آبی در رودخانه کارون است.
کارون در سال های اخیر با آلودگی ، شوری ، کاهش آورد آب ، عدم لایروبی و انتقال آب از سرشاخه های آن به فلات مرکزی ایران مواجه بوده است.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار