۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

کاهش 53 درصدی سفرهای دریایی از بندر آفتاب به کیش

از ابتدای سال جاری تاکنون 38 هزار و 485 نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 53 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۷۰
کاهش 53 درصدی سفرهای دریایی از بندر آفتاب به کیش
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: هم اکنون بخش اعظم جابه جایی کالا و مسافر به جزیره کیش از طریق بندر آفتاب انجام می شود.
محمود صابری، اذعان داشت: همچنین تهیه مایحتاج ،تجهیزات و نیازمندی های جزیره کیش نیز از طریق این بندر صورت می گیرد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 195 هزار و 135 تن کالا از طریق بندر آفتاب تخلیه و بارگیری شده است که این آمار نسبت به سال گذشته از کاهش هشت درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: تخلیه کاپوتاژ صورت گرفته از طریق بندر آفتاب در این مدت 48 هزار و 12 تن بوده که این آمار کاهش 103 درصدی تخلیه کاپوتاژ از طریق بندر آفتاب را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه اذعان داشت: همچنین در این مدت، بارگیری کاپوتاژ از طریق بندر آفتاب، 147 هزار و 394 تن اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 28 درصدی برخوردار بوده است.
صابری خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 هزار و 485 نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کرده اند.
وی با اشاره به کاهش چشمگیری سفر به جزیره کیش از طریق بندر آفتاب از ابتدای سال جاری تا کنون، میزان کاهش را 53 درصد عنوان کرد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه دلیل این کاهش را انتقال اکثر سفرهای دریایی از طریق بندر چارک به کیش عنوان کرد و گفت: از آنجا که جاده دسترسی چارک به آفتاب نامناسب است، لذا تصمیم گرفته شد بیشتر سفرهای دریایی به جزیره کیش از سال جاری از طریق بندر چارک انجام شود.
صابری عنوان کرد: این در حالی است که فاصله دریایی از بندر آفتاب تا جزیره کیش در مقایسه با فاصله بندر چارک تا کیش، کمتر است.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با کاهش فعالیت های مسافری در بندر آفتاب، فعالیت های تخلیه و بارگیری کاپوتاژی در این بندر از ابتدای امسال تاکنون افزایش یافته است.
وی از کاهش 274 درصدی تردد شناورهای مسافری به بندر آفتاب از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این مدت تنها 38 فروند شناور مسافری از بندر آفتاب به مقصد کیش تردد داشته است.
این مقام مسئول دراستان هرمزگان عنوان کرد: همچنین تردد شناورهای فلزی در بندر آفتاب با کاهش 22 درصدی به میزان هزار و 228 فروند صورت گرفته است.
به گفته صابری، بندر آفتاب که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است داری یک واحد ترمینال مسافری به وسعت پنج هزار و 200 مترمربع است.
وی اذعان داشت: همچنین بندر آفتاب دارای یک واحد ترمینال کانتینری و دو باب انبار سرپوشیده به وسعت یک هزار مترمربع است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: آب شیرین قابل دسترسی در اسکله توسط لوله، مهمانسرا، پمپ بنزین،بهداری،آتش نشانی، تعمیرگاه و پارکینگ کامیون و سواری از جمله امکانات موجود در بندر آفتاب است.
وی در ادامه گفته های خود، یک پست اسکله تجاری به طول 90 متر قابل پذیرش کشتی های با آبخور 6 متر و دو پست اسکله رورو با شیب متفاوت پهلوگیری را از دیگر ویژگی های بندر آفتاب اعلام کرد.
صابری تصریح کرد: همچنین بندر آفتاب دارای حوضچه ای به مساحت 14 هکتار با عمق 9 متردر جزر کامل قادر به پذیرش شناورهایی با آبخور8.5 متر است.
برچسب ها: کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار