۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

رشد جابه جایی محمولات غیرنفتی از جزیره لاوان

از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 646 هزار و 733 تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق جزیره لاوان تخلیه و بارگیری شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۶۹
رشد جابه جایی محمولات غیرنفتی از جزیره لاوان
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر جزیره لاوان یکی از مهمترین بنادر خلیج فارس در امر جابه جایی کالا محسوب می شود.
به گفته محمود صابری، ارسال تجهیزات به سکوهای نفتی سلمان،بلال،رسالت و رشادت در آبهای خلیج فارس از طریق بندر جزیره لاوان صورت می گیرد.
وی با اشاره به صادرات نفت خام از طریق بندر جزیره لاوان اذعان داشت: همچنین صادرات و کاپوتاژ محصولات پالایشگاهی همچون نفت و گازوئیل از طریق این بندر صورت می گیرد.
وی در ادامه از صادرات میعانات گازی از طریق بندر جزیره لاوان خبر داد و گفت: انجام عملیات بانکرینگ سوخت نیز در بندر جزیره لاوان انجام می شود.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، تاکید کرد: جابجایی مسافران از سرزمین اصلی به جزیره و به سکوهای نفتی ، ارسال مواد غذایی،سوخت و آب به جزایر و سکو های نفتی نیز از طریق بندر جزیره لاوان در طول سال صورت می گیرد.
وی در خصوص میزان کل تخلیه و بارگیری انجام شده در بندر جزیره لاوان از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: در این مدت دو میلیون و 646 هزار و 733 تن کالا از طریق این بندر جابه جا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار داشت: سهم کل تخلیه و بارگیری مواد غیر نفتی از طریق بندر جزیره لاوان در مدت یاد شده 117 هزار و 879 تن کالا بوده است.
به گفته وی، تخلیه و بارگیری مواد غیر نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد قابل قبول 73 درصدی همراه بوده است.
وی میزان تخلیه کاپوتاژ صورت گرفته از طریق این بندر را در این مدت 28 هزار و 679 تن اعلام کرد و گفت: این آمار رشد 24 درصدی تخلیه کاپوتاژ را از طریق بندر لاوان نشان می دهد.
صابری از افزایش 87 درصدی بارگیری کاپوتاژ از طریق بندر جزیره لاوان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این مدت بارگیری کاپوتاژ به میزان 89 هزار و 200 تن کالا صورت گرفته است.
کاهش 7 درصدی تخلیه و بارگیری مواد نفتی از جزیره لاوان
وی در ادامه از کاهش هفت درصد تخلیه و بارگیری مواد نفتی از طریق بندر جزیره لاوان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت دو میلیون و 528 هزار و 852 تن کالای نفتی از طریق این بندر جابه جا شده اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و 275 هزار و 138 تن کالای نفتی از طریق بندر جزیره لاوان صادر شده است که این آمار نشان دهنده کاهش 32 درصدی صادرات مواد نفتی از طریق این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
وی میزان تخلیه کاپوتاژ کالاها را 314 هزار و 194 تن اعلام کرد و گفت: این آمار حاکی از کاهش 30 درصدی تخلیه کاپوتاژ از طریق بندر جزیره لاوان از ابتدای سال جاری تا کنون است.
لازم به ذکر است، جزیره لاوان از توابع دهستان لاوان در بخش کیش شهرستان لنگه استان هرمزگان است و در مقابل منطقه گاوبندی(پارسیان) و شیبکوه قرار دارد ولی به منطقهٔ شیبکوه نزدیکتر است.
ذخایر نفت آبهای نزدیک جزیره لاوان بسیار قابل توجه‌است، در حال حاضر صنایع جزیره منحصر به تأسیسات نفتی است که به نام «پالایشگاه لاوان» فعالیت است.
شرکت نفت فلات قاره ایران چند سکوی استخراج و بهره‌برداری نفتی از جمله سکوی سلمان، سکوی بلال، سکوی رسالت (مشهور به R1) و سکوی رشادت (مشهور به R4) در نزدیکی جزیره دارد که رفت‌وآمد به این سکوها با بالگرد و کشتی انجام می‌شود.
برچسب ها: جزیره لاوان لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار