۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

کوتاهی مدت قرارداد، مشکل جدی اپراتورهای بندری

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۷۴۲
کوتاهی مدت قرارداد، مشکل جدی اپراتورهای بندری
تاید واتر به دنبال مشارکت با شرکت های معتبر خارجی است تا در مناقصه های سازمان بنادر جهت انتخاب اپراتور شرکت کند.
مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه در خصوص وضعیت این شرکت در دوران پسا تحریم به خبرنگارمانا گفت: در دوران پسا تحریم به دنبال احیای برند تایدواتر هستیم تا با نام تایدواتر در صحنه های مختلف حضور داشته باشیم چراکه این حق تایدواتر است که فراتر از کشور و در بازارهای بین المللی حضور داشته باشد.
مهدی اعتصام افزود: به دلیل محرومیت های ناجوانمردانه و ظالمانه تحریم همچنین محدودیت های داخلی که به تایدواتر تحمیل شد این مجموعه طی چهار سال گذشته در شرایط ویژه ای قرار داشت اما ما به دنبال احیای برند تاید واتر هستیم تا با لغو تحریم ها و جاری شدن برجام بتوانیم مجددا فعالیت خود را شروع کنیم.
وی با اشاره به سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی جهت توسعه فعالیت های بندری و انتخاب اپراتورها از طریق مناقصه و شریک خارجی تصریح کرد: به همین منظور تاید واتر به دنبال رایزنی با شرکت های معتبر خارجی برای مشارکت و حضور فعال در مناقصاتی است که سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می کند و در این خصوص هماهنگی های لازم با سازمان انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در اپراتوری بحث سرمایه گذاری مطرح است سیاست سازمان بر این است که شرکت ها به همراه شرکای معتبر خارجی در مناقصات شرکت کنند تایدواترهم به دنبال شرکت های معتبر است تا با حضور آنها در مناقصه شرکت کند و به این منظور تا کنون با چند شرکت معتبر خارجی مذاکره انجام شده  اما این مذاکرات هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.
اعتصام ماموریت اصلی تایدواتر را ارائه خدمات بندری بیان کرد و گفت: البته حضور در بندر، ایجاد پایانه، سیلو، انبارو خرید تجهیزات با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی نیز از فعالیت های در دست اقدام است.
وی افزود: برخی از اقدامات ازجمله تقویت بندرامیرآباد ،خرید مکنده و احداث سیلو عملیاتی شده و در حال حاضر کشنده ها و جرثقیل ها در این بندر فعال است و موضوع احداث سیلو نیز امسال آغاز و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان بنادر به دنبال توسعه اینگونه فعالیت ها در سایر بنادر نیز هستیم.
مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه لایروبی و سالویج گفت: تاید واتر در مناقصه خروج 42 فروند از شناورهای اروند رود با مشارکت یک شریک خارجی شرکت کرده و امیدوار است نقش خود را به طور جدی در این زمینه ایفا کند.
اعتصام مشکلات اپراتوری را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یک بخش از مشکلات مربوط به مباحث حاکمیتی یعنی اصلاح و نوسازی زیر ساخت ها وتقویت تجهیزات است که امیدواریم با سیاست سازمان بنادر در خصوص استفاده ومشارکت پیمانکاران این کار سرعت بگیرد.
وی افزود: بخش دیگر مشکلات مربوط به شرکت های اپراتوری است این شرکت ها باید به نحوی خدمات ارائه دهند که رضایتمندی لاینرهای اصلی، خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا را در بر داشته باشد و به این منظور باید اپراتورها برنامه ریزی همه جانبه داشته باشند.
وی افزایش آموزش پرسنل و مدیران مطابق با استانداردهای جهانی، مدیریت بهتر تعمیرات و نگهداری ،به روز رسانی امکانات و تجهیزات به خصوص در حوزه نرم افزاری را در رضایتمندی خطوط و صاحبان کالا موثر دانست.
اعتصام کوتاه بودن قراردادهای اپراتورها را یک اشکال جدی دانست و اظهار داشت: سازمان بنادر هم به این موضوع واقف است و قطعا در مناقصاتی که برگزار می کند قراردادها حداقل پنج ساله یا 10 سال خواهد بود.
وی در خصوص واگذاری بندر به یک اپراتور یا بیشترگفت: با توجه به محدودیت قانونی و تعدد اپراتورها همچنین سیاست هایی که سازمان بنادر دارد احتمال واگذاری بندر به یک اپراتور متصور نیست اما قطعا در برخی از بنادر که توجیه اقتصادی چندانی ندارد سیاست چند اپراتوری جوابگو نیست و نیاز به بررسی های جامع تری دارد.
مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه اظهار امیدواری کرد: تاید واتر با تلاش هایی که انجام می دهد وضعیت پایداری را برای ارائه خدمات بندری و ایجاد رضایتمندی برای سهامداران فراهم کند و یک بازوی قوی برای سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اپراتور ملی باشد.
برچسب ها: تاید واتر اعتصام
ارسال نظرات
آخرین اخبار