۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

حمل و نقل کانتینری و ادامه مشکل عرضه مازاد تا سه سال دیگر

موسسه معتبر Drewry از ادامه مشکل عرضه مازاد کشتیهای کانتینربر در حمل و نقل کانتینری دنیا تا سه سال آینده خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۷۷۳۳
حمل و نقل کانتینری و ادامه مشکل عرضه مازاد تا سه سال دیگر
به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه Drewry انگلیس در گزارشی از ادامه فشار اقتصادی بر روی کشتیرانی های کانتینری به دلیل عرضه مازاد کشتی و کاهش کرایه ها به تبع آن خبر داد. 
در این گزارش رشد حمل و نقل کانتینری سال جاری به 2.2 درصد کاهش پیدا کرده است و این کاهش در دو سال آینده نیز دامن گیر حمل و نقل کانتینری خواهد بود.
دلیل اصلی کاهش حمل و نقل کانتینری ورود 1.6 میلیون TEU حجم جدید در سال جاری اعلام شده است که میزان رشد ناوگان را به 7.7 درصد رساند.
براساس این گزارش، شاخص جهانی Drewry برای عرضه و تقاضای حمل و نقل کانتینری در دنیا از 100 به 91 در سال 2015 کاهش یافت که این میزان از سال 2009 تا کنون بی سابقه بوده است.
نرخهای Spot در تمام خطوط دریایی از جمله آسیا - اروپا، آسیا – شرق آمریکای جنوبی، آسیا – خاورمیانه بشدت کاهش داشته است. 
"نیل دکر" مدیر تحقیقات موسسه Drewry در این خصوص اظهارداشت: اگر به خاطر بهای سوخت رسانی پایین نبود، هم اکنون کشتیرانیها با ضرر قابل توجهی روبرو می شدند. 
وی همچنین افزود: کشتیرانیها نمی توانند با اتکا به وضعیت نامتعادل نرخ سوخت رسانی، به ادامه سودرسانی خود بیاندیشند.
بسیاری از خطوط کوچک در حال حاضر قادر به ادامه سرویس دهی نیستند به طوری که کشتیرانی مرسک کوچکترین خط خود یعنی اروپا – جنوب آسیا را لغو کرد.
در حالیکه کشتیرانیهای متعددی در حال لغو برخی از سرویسها هستند، باید شاهد ورود 1.3 میلیون TEU جدید به ناوگان حمل و نقل کانتینری در سال 2016 باشیم. در همین حال کشتیرانیهای بزرگ که طی توافقنامه هایی کشتیهای خود را به اشتراک گذاشتند، یکی از سرویسهای خود را در خط آسیا – اروپا لغو کرده اند.
بعلاوه، پنج کشتیرانی سرویس هفتگی پاناماکس خود در خط آسیا – سواحل شرقی آمریکای جنوبی را لغو کردند که منجر به کاهش شش درصدی عرضه در این خط شد.
موسسه Drewry همچنین پیش بینی کرد: حمل و نقل کانتینری در اوج بحران عرضه مازاد قرار گرفته است که تا سال آینده ادامه خواهد داشت. 
کارشناسان موسسه Drewry در آخر هشدار داده اند: میزان بیشتری از کانتینربرها باید به جمع کانتینربرهای بیکار بپیوندد که در غیر اینصورت حمل و نقل کانتینری سالهای زیادی را بر زیر بار عرضه مازاد و فشارهای مالی سپری خواهد کرد.
برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار