۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

رشد9درصدی ورود گردشگران تابستانی به سواحل مازندران

ورود گردشگران تابستانی به سواحل استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 9 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۱۵
رشد9درصدی ورود گردشگران تابستانی به سواحل مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار نهایی اعلام شده مشخص شد در مجموع 21 میلیون و 900 هزار نفر در ایام تابستان امسال در استان مازندران اقامت شبانه داشته اند.
دلاور بزرگ نیا، گفت: تمام این گردشگران از نوار ساحلی و دریای مازندران بازدید داشته اند که همین امر رشد 9 درصدی ورود گردشگران تابستانی به سواحل و دریای مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که آمار قابل قبولی است.
این مقام مسئول در استان مازندران افزود: همچنین آمارها حاکی از کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای استان در مقایسه با سال گذشته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، دلیل این امر را ارتقاء کیفی طرح های سالم سازی دریا و همچنین افزایش تعداد ناجیان غریق با امکانات مناسب دانست.
به گفته بزرگ نیا، با مساعدت مالی وزارت کشور امسال بسیاری از طرح های سالم سازی به امکانات لازم تجهیز شدند که این باعث رضایت بیش از پیش مسافران تابستانی شده بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: امسال علاوه بر حضور گردشگران در سواحل و دریا شاهد حضور آنها در سایر نقاط استان بودیم.
وی خاطرنشان ساخت: توسعه گردشگری آبی در دریاچه های پشت سدها و رودخانه های پرآب استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد به همین منظور هم اکنون گروه مهندسین مشاور در حال تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد امکانات گردشگری در این مناطق هستند.
وی متذکر شد: در تابستان امسال بازدید گردشگران از مراکز فرهنگی و تاریخی استان با افزایش بسیار چشمگیری همراه بود.
این مقام مسئول در استان مازندران همچنین افزود: با وجود اینکه همواره مهمترین جاذبه گردشگری استان مازندران دریا بوده است اما هم اکنون شاهد این هستیم که گردشگری در سایر بخش های استان مازندران در حال شکل گیری است.
وی در ادامه  اظهار داشت: تابستان امسال شاهد رونق روستاگردی و جنگل گردی در سراسر استان مازندران بودیم.
به گفته وی، اقامت شبانه در خانه های روستایی در قالب طرح کاشانه مسافر بسیار مورد ا ستقبال گردشگران قرار گرفته بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: با وجود رونق گردشگری در استان مازندران اما به خوبی به این امر واقف هستیم که هنوز نتوانسته ایم بهره گیری مدرن از اقتصاد گردشگری در استان مازندران داشته باشیم.
وی گفت: به همین منظور در صدد هستیم تا با ایجاد پروژه های جدید گردشگری در راستای اعتلای هر چه بیشتر صنعت گردشگری مازندران مطابق با استانداردهای روز دنیا گام برداریم.
بزرگ نیا عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا توسعه گردشگری سلامت در استان مازندران است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق نتایج این پروژه باشیم.
این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: با اقدامات در حال انجام تلاش می شود تا با بهر ه گیری کامل از تمام پتانسیلهای گردشگری استان مازندران، جهت جذب گردشگران بهره مند شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار