۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

تجهیز گردشگری مناطق آزاد به سامانه نظارت الکترونیک/ورود و خروج مسافران از بندرگاه های کیش ثبت می شود

سامانه نظارت الکترونیک منطقه آزاد کیش (سناک) بر خدمات گردشگری کیش به عنوان پایلوت همزمان با هفته جهانی جهانگردی رونمایی خواهد شد و سپس سایر مناطق آزاد کشور نیز به سامانه تجهیز خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۶۸
تجهیز گردشگری مناطق آزاد به سامانه نظارت الکترونیک/ورود و خروج مسافران از بندرگاه های کیش ثبت می شود
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سامانه نظارت الکترونیکی بر خدمات گردشگری کیش در تاریخ نهم مهر ماه سال جاری همزمان با هفته جهانی جهانگردی رونمایی خواهد.
محمد محب خدایی، ادامه داد: گردشگران می توانند با راه اندازی این سامانه از طریق پیامک به شمار 50001204 شکایت خود را نسبت به نحوه خدمات رسانی تمام مراکز خدمات گردشگری جزیره کیش اعلام کنند.
وی تصریح کرد: از آنجا که تمام کارشناسان مربوطه به تبلت و اینترنت همراه مجهز شده اند، لذا این شکایت بلافاصله به طور اتوماتیک در اختیار کارشناس مربوطه رسیدگی به آن موضوع قرار خواهد گرفت.
خدایی اذعان داشت: همچنین مسافر می تواند با توجه به کد رهگیری که پس از ارسال شکایت دریافت می کند از نتیجه شکایت خود اطلاع یابد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: توسط این سامانه آمار ورود و خروج مسافران از طریق اسکله های مسافری و بندرگاه های جزیره ثبت خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان ساخت: همچنین بخشی از این سامانه شامل آشنایی گردشگران با تمام واحدهای خدمات رسانی جزیره کیش اعم از مراکز اقامتی، هتل ها، رستورانها و واحدهای پذیرایی، کلوپ های دریایی و ... است.
وی گفت: این امکان نیز فراهم شده است تا ساعت کار کشتی تفریحی ، کشتی های آکواریومی، شناورهای کف شیشه ای و سایر مراکز تفریحی دریایی از طریق این سامانه در اختیار کاربران قرار گیرد.
وی بیان کرد: حتی گردشگران می توانند به وسیله این سامانه منوی رستوران های مختلف را نیز مشاهده و از قیمت ها نیز مطلع شوند.
وی یادآور شد: همچنین این سامانه به منوی نظرسنجی تجهیز شده است تا گردشگران با ورود به این بخش بتوانند به راحتی نظرات خود را در خصوص عملکرد واحدهای گردشگری کیش اعم از خدماتی و تفریحی به مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش منتقل کنند.
خدایی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، مالکان مراکز خدماتی و تفریحی کیش می توانند با مراجعه به این سامانه از میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات آنها، مطلع شوند.
وی بیان کرد: صدور مجوز برای تمام واحدهای خدماتی نیز از این پس در سامانه نظارت الکترونیک صادر خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: در این سامانه بخشی با نام از من بپرس وجود دارد که گردشگران با مراجعه به آن می توانند پاسخ تمام سئوالات خود را از طریق بانک اطلاعاتی که درآن بخش در اختیار می گیرند، دریافت کنند.
وی اذعان داشت: همچنین گردشگران می توانند با مراجعه به این سامانه از اینکه چه روزهای خدمات گردشگری، جشنواره ها و ... تعطیل خواهد بود نیز مطلع شوند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: کارت شناسایی تمام پرسنل واحدهای خدماتی و تفریحی جزیره کیش در این سامانه قابل رویت است؛ البته کسانی که دوره های آموزشی را گذرانده اند می توانند در این واحدها خدمت کنند.
وی گفت: به این ترتیب تمام نظارت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر عملکرد واحدهای خدماتی گردشگری به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
خدایی بیان کرد: زمانی که بازرسان به کلوپ های دریایی، رستوران ها یا سایر واحدهای خدماتی جزیره مراجعه می کنند در همان لحظه به صورت آن لاین با استفاده از تبلتی که در اختیارشان قرار گرفته از آن واحد عکس گرفته و وضعیت را ثبت می کنند.
وی تصریح کرد: در نتیجه مدیران ارشد می تواند در محل کار خود از وضعیت بازرسی واحدهای اقامتی آگاه شود و با تجزیه و تحلیل داده ها، امتیازدهی لازم را انجام دهد.
خدایی تاکید کرد: از طریق این سامانه این امکان فراهم شده است تا مدیران مراکز اقامتی بتوانند وضعیت هتل خود را به راحتی با هتل هایی با ستاره مشابه در سایر کشورها همچون ترکیه مقایسه کنند.
وی اظهار داشت: سامانه نظارت الکترونیکی گردشگری کیش یک مرجع رسمی است که می تواند زمینه پیشرفت هر چه بهتر جزیره کیش را فراهم کند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: این سامانه به عنوان پایلوت در کیش در تاریخ نهم مهر ماه به مناسبت هفته جهانگردی افتتاح می شود.
به گفته وی، به تدریج این سامانه با همین استانداردهای تدوین شده در سایر مناطق آزاد کشور به کار گرفته خواهد شد.
برچسب ها: کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار