۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
در سال تحصیلی جدید انجام می شود:

ورود 625 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم و فنون دریایی

در سال تحصیلی جدید 625 نفر دانشجوی جدید در رشته های مختلف دریایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر پذیرفته شدند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۹۹
ورود 625 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم و فنون دریایی
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال تحصیلی 94 ، 625 دانشجوی جدید پذیرفته است.
مسعود صدری نسب تصریح کرد: از این تعداد در مقطع کارشناسی رشته های دریایی در مجموع 300 نفر دانشجوی جدید پذیرفته شده اند.
وی ادامه داد: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز 300 نفر در سال تحصیلی جاری برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفته شده اند.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، همچنین از پذیرفتن 25 نفر از دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد.
وی تاکید کرد: این دانشجویان در رشته های دریایی که در سالهای گذشته در این دانشگاه تدریس می شده است، پذیرفته شده اند.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در ضمن هیچ رشته جدیدی در سال تحصیلی جدید به این دانشگاه اضافه نشده است.
صدری نسب در ادامه یادآور شد: البته سال گذشته برای نخستین بار رشته مکانیک کشتی در مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تدریس شد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در سال تحصیلی 94-93، 40 نفر دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی مکانیک کشتی از سوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر پذیرفته شد که امسال نیز دانشجویانی برای تحصیل در این رشته پذیرفته شده اند.
وی اذعان داشت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شامل دانشکده های مهندسی دریا، اقتصاد و مدیریت دریا، علوم دریایی و اقیانوسی و منابع طبیعی دریا است که هر ساله دانشجویان زیادی در این دانشکده ها به تحصیل می پردازند.
به گفته وی، برقراری ارتباط و همکاری متقابل علمی و آموزشی با دانشگاهها، مجامع و موسسات علمی و صنعتی، متخصص و دانشمندان داخلی و خارجی و همچنین مبادله استاد و دانشجو بر اساس چارچوب سیاستهای کلی کشور و ضوابط مصوب از جمله برنامه های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است .
صدری نسب اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در سالهای آینده در راستای ارتقاء سطح علمی دریایی کشورمان شاهد افزایش تعداد رشته های دریایی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشور باشیم.
وی در ادامه به عدم برگزاری جلسه اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی که قرار بود در شهریورماه برگزار شود خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه به فصل پاییز موکول شده است، خاطرنشان ساخت: در سال جاری هنوز جلسه این اتحادیه برگزار نشده است.
به گفته وی، روسای تمام دانشگاه های کشور که در آنها رشته های مرتبط با دریا تدریس می شود عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی هستند.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این اتحادیه در پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی دایر است، گفت: جلسات این اتحادیه به صورت فصلی از سال 86 تا کنون در این پژوهشگاه با حضور اعضا برگزار می شود که همانطور که گفته شد جلسات این اتحادیه در سال جاری برگزار نشده است.
رئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی تصریح کرد: جلسات این اتحادیه با هدف توسعه فرهنگ دریایی با استفاده از توسعه رشته های دریایی و ایجاد دانشگاه های جدید در استان های ساحلی، انسجام هر چه بیشتر بین دانشگاه های دریایی و هماهنگی بین آنها، اهمیت به جامعه دریایی، تدوین سرفصل های جدید و بازنگری مجدد سرفصل های رشته های جدید صورت می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار