۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

توسعه تجهیزات گردشگری در سواحل استان گلستان

امکانات و تجهیزات گردشگری در سواحل استان گلستان شامل بندر گز، بندر ترکمن و نوکنده امسال نیز افزایش خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۲۱
توسعه تجهیزات گردشگری در سواحل استان گلستان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به خبرنگار مانا گفت: طی سالهای گذشته برخی زیرساختهای اولیه گردشگری در سواحل استان ایجاد شده است که قصد داریم امسال این امکانات را بیش از پیش توسعه دهیم.
ابراهیم کریمی افزود: امکاناتی نظیر راه دسترسی، برق، آب، کمپینگ و آلاچیق های ساحلی از جمله اقداماتی بوده است که در این بنادر در راستای توسعه گردشگری ساحلی صورت گرفته است.
کریمی اذعان داشت: در ادامه پروژه های گردشگری در سال جاری قصد داریم امسال ساحل بندر گز را به امکاناتی در راستای ایجاد فضای بازی کودکان تجهیز کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: همچنین در سال جاری در ساحل نوکنده نیز فضای بازی کودکان ایجاد خواهیم کرد.
وی در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده برای توسعه گردشگری بندر ترکمن اظهار داشت: در بندر ترکمن دو بخش ساحلی برای ایجاد امکانات گردشگری در نظر گرفته شده است که یکی از این سواحل طی سالهای گذشته به زیرساختهای مناسب گردشگری تجهیز شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد: در سواحل دیگر قصد داریم با استفاده از اعتبارات سال جاری نیز اقدام به ایجاد زیرساختهای گردشگری کنیم.
به گفته وی، طی سال گذشته سیستم روشنایی و آلاچیق های ساحلی در این منطقه گردشگری ایجاد شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال عملیات احداث ساختمان سرویس بهداشتی و نمازخانه آغاز خواهد شد.
کریمی تاکید کرد: همچنین محوطه سازی این ساحل گردشگری در بندر ترکمن نیز امسال انجام خواهد شد که امیدواریم این پروژه ها ظرف یک سال آینده به اتمام رسد.
وی در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده در سواحل گمیشان نیز گفت: فرمانداری گمیشان هنوز موفق نشده است زمین ساحلی مورد نیاز را از منابع طبیعی گرفته و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دهد.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: البته سال گذشته راه دسترسی به زمین در نظر گرفته شده برای ایجاد زیرساختهای ساحلی گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ایجاد شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: امیدواریم هر چه سریعتر مشکل زمین ساحلی در نظر گرفته شده برای ایجاد امکانات گردشگری در گمیشان برطرف شود و عملیات ایجاد زیرساختهای گردشگری به زودی در ساحل گمیشان آغاز شود.
کریمی اذعان داشت: سواحل گمیشان از پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی برخوردارند.
به گفته وی، به منظور ایجاد زیرساختهای گردشگری در سایت جدید بندر ترکمن امسال مبلغ 400 میلیون تومان، ایجاد زیرساختهای گردشگری در بندر گز 200 میلیون تومان و ایجاد زمین بازی کودکان در نوکنده 100 میلیون تومان درخواست تخصیص اعتبار داشته ایم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریعتر این مبالغ درخواستی برای شروع پروژه های درنظر گرفته شده تخصیص یابند.
وی در پایان جزیره آشوراده را نیز یکی از پتانسیل های بسیار مناسب استان در راستای توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون این امکان برای گردشگران ورودی به بندر ترکمن فراهم است تا با استفاده از قایق های تفریحی با طی مسافت پنج دقیقه به این جزیره سفر کنند و از جاذبه های طبیعی آن لذت برند.
برچسب ها: گمیشان
ارسال نظرات
آخرین اخبار