۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
موسسه Drewry نوشت:

حمل و نقل کانتینری جهان با ورود ایران جان می گیرد

ورود ایران به بازار جهانی بارقه های امید را برای جان گرفتن بازار کم رونق حمل و نقل کانتینری زنده می کند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۱۵۳
حمل و نقل کانتینری جهان با ورود ایران جان می گیرد
به گزارش گروه بین الملل مانا،موسسه Drewry در گزارشی نوشت با لغو تحریمها اقتصاد ایران در جهت شکوفایی گام بر می دارد و تقاضا برای کالاها از سوی کشور 80 میلیونی ایران که پیش از این تحت تحریمها قرار داشت افزایش خواهد داشت. این موضوع خود تاثیر به سزایی بر افزایش تقاضا در حمل و نقل کانتینری دنیا دارد.
در این میان بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران که 90 درصد جابجایی کانتینری در این کشور را به خود اختصاص می داد با ورود شرکت اپراتوری تایدواتر به لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا،تحریم شد و حجم جابجایی ها در این بندر با کاهش چشمگیر روبرو شد اما اکنون با خروج بندرشهیدرجایی از لیست تحریم ها راه برای ورود خطوط کشتیرانی خارجی خصوصا ون های و PIL هموار شده است.این موضوع همچنین موجب بازگشت دوباره بندرعباس به سرویس مشترک چین – خاورمیانه شد.
این گزارش همچنین افزود : شرکت تایدواتر به تازگی با خروج از لیست شرکتهای مورد تحریم از تصمیم خود برای انجام مذاکرات جدی با طرف های خارجی به منظور انجام تجارتهای جدید سخن به میان آورده است.
لازم به ذکر است شرکت DP World بعنوان یکی از شرکتهای اپراتوری که تمایل فعالیت در ایران را دارد از رقبای اصلی تایدواتر محسوب می شود. 
به هر حال پس از سالها عدم استفاده از بندر شهید رجایی، بهره برداری کامل از تمام پتانسیل کانتینری ایران در صحنه رقابت با همتایان و همسایگان خود، مستلزم سرمایه گذاری در زیرساخت ها و ظرفیت این بندر است.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار