۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

ساخت اسکله تفریحی ابوموسی متوقف شد

ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی که از دو سال پیش آغاز شده و به پیشرفت 35 درصدی رسیده بود متوقف شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۱۱۷
ساخت اسکله تفریحی ابوموسی متوقف شد
مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی که در سال 92 آغاز شده بود به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی متوقف شده است.
محسن ضیایی یادآور شد: عملیات ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی به شکل آرم الله پس از پیشرفت 35 درصدی به حال خود رها شده است.
وی عنوان کرد: به منظور احداث اسکله تفریحی در جزیره ابوموسی، سال گذشته 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته بود اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و نیز اخذ مجوزهای لازم به حمل مصالح مورد نیاز، عملیات ساخت این اسکله در سال گذشته انجام نشد.
وی گفت: دو سال متوالی است که برای این پروژه اعتباری تخصیص نیافته است و دیگر برنامه ای برای ادامه ساخت این پروژه توسط دولت وجود ندارد.
ضیایی خاطرنشان ساخت: براساس تصمیم گیریهای به عمل آمده قصد داریم ادامه ساخت این پروژه گردشگری دریایی را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: هم اکنون نیز یک سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور ساخت این اسکله تفریحی اعلام آمادگی کرده است.
ضیایی گفت: در حال بررسی و تحقیق در خصوص این سرمایه گذار هستیم تا در صورت تایید صلاحیتش، وی را برای تایید نهایی و اخذ مجوزهای لازم به استانداری معرفی کنیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد : بر اساس طرح مطالعاتی اسکله تفریحی ابوموسی به شکل آرم "الله" ساخته خواهد شد.
مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: با ساخت این اسکله تفریحی در جزیره ابوموسی یکی از مهمترین زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این جزیره فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: جزیره ابوموسی به امکانات بسیاری زیادی در زمینه گردشگری نیازمند است که امیدواریم با افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هر چه سریعتر شاهد ایجاد این امکانات و تاسیسات باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: رستوران، هتل، کلوپ دریایی و شناورهای تفریحی از جمله مهمترین امکانات گردشگری محسوب می شود که باید هر چه سریعتر نسبت به ساخت آن در جزیره ابوموسی اقدام شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه افزود: هم اکنون در جزیره ابوموسی جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر زندگی می کنند که توسعه گردشگری در این جزیره می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی بین بومیان جزیره داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در طول هفته چندین مرتبه پرواز از فرودگاه بندر عباس به جزیره ابوموسی انجام می شود، خاطرنشان کرد: این امر حاکی از پویایی زندگی و میزان رفت و آمد زیاد در این جزیره است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: قصد داریم با راه اندازی تورهای دریایی به جزیره میزان استقبال گردشگران را از سفرهای دریایی به ابوموسی برآورد کنیم.
ضیایی بیان کرد: درصورتی که میزان استقبال گردشگران از برگزاری این تورهای دریایی به ابوموسی قابل قبول باشد، تلاش های مضاعف در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره صورت خواهد گرفت.
وی در پایان اذعان داشت: رونق گردشگری جزیره ابوموسی نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری دریایی خلیج فارس خواهد داشت که امیدواریم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
برچسب ها: ابوموسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار