۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

نخستین تور دریایی به ابوموسی مهرماه برگزار می شود

نخستین تور دریایی به جزیره ابوموسی، اوایل مهر ماه امسال توسط یک فروند شناور مسافربری 90 نفره برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۰۹۳
نخستین تور دریایی به ابوموسی مهرماه برگزار می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: جزیره ابوموسی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری دریایی استان هرمزگان محسوب می شود که تا کنون از آن بهره برداری لازم به عمل نیامده است.
محسن ضیایی، ادامه داد: توسعه گردشگری در این جزیره با برگزاری تورهای دریایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با یکی از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان قرار است اوایل مهر ماه نخستین تور دریایی به جزیره برگزار شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان افزود: همچنین با مذاکرات صورت گرفته با دانشگاه هرمزگان و دانشگاه آزاد استان در نظر داریم دانشجویان به عنوان نخستین گردشگران این تور دریایی به ابوموسی سفر کنند.
وی گفت: به همین منظور با تسهیلات ارزان قیمت قرار است این تور دریایی توسط یک فروند شناور بخش خصوصی که ظرفیت حمل 90 نفر مسافر را دارد، برگزار شود.
وی اذعان داشت: این شناور مسافربری مدرن و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است و گردشگران با استفاده از این شناور می توانند سفر امن دریایی را تجربه کنند.
به گفته ضیایی، پیش بینی می شود در نخستین تور گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی 50 الی 60 نفر شرکت کنند که تمام این افراد را دانشجویان استان تشکیل می دهند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم نخستین تور دریایی جزیره ابوموسی را همزمان با هفته جهانگردی در اوایل مهرماه برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور یکشنبه هفته جاری به همراه هیئتی از مقامات استان سفری به جزیره ابوموسی خواهیم داشت.
ضیایی تصریح کرد: این سفر با هدف بررسی امکانات خدماتی موجود در جزیره برای سرویس دهی مناسب به گردشگران صورت می گیرد تا در صورت وجود نواقص احتمالی نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی همچنین در خصوص مکان اقامتی مناسب برای گردشگران ورودی به ابوموسی گفت: هم اکنون از سوی اداراتی چون سازمان شیلات ایران، تربیت بدنی، آموزش و پرورش و سپاه پاسداران مکان های اقامتی در جزیره وجود داردکه می توان با انجام هماهنگی با این ارگانها از این ظرفیت های اقامتی جهت سرویس دهی به گردشگران استفاده کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: همچنین در حال حاضر دو رستوران فعال در جزیره وجود دارد که در سفر پیش رو از آنها خواهیم خواست در زمان ورود تور گردشگری به جزیره آماده سرویس دهی به گردشگران باشند.
وی با اشاره به اینکه سواحل مرجانی جزیره ابوموسی یکی از زیباترین جاذبه های خلیج فارس محسوب می شود، اظهار داشت: قرار است امکاناتی جهت ماهیگیری و غواصی برای گردشگران به جزیره ابوموسی به همراه تور گردشگری برده شود.
وی در ادامه گفته خود خاطرنشان کرد: در گام دوم قصد داریم تور دریایی جزیره ابوموسی را ویژه کارمندان دولت برگزار کنیم.
ضیایی اظهار داشت: این تورها با این هدف برگزار می شود تا بتوانیم از میزان استقبال عموم مردم نسبت به سفردریایی به جزیره ابوموسی ارزیابی کامل به عمل آوریم.
وی اذعان داشت: در صورتی که مطمئن شویم گردشگران علاقه مند سفر به جزیره ابوموسی هستند، نسبت به ایجاد زیرساختهای گردشگری در این جزیره اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
وی تاکید کرد: ساخت تاسیساتی چون هتل، رستوران، کلوپ های غواصی، اسکله تفریحی و شناور باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گیرد که برای ترغیب آنها برای ورود به این بخش نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار