۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

توضیحات محیط زیست درباره مرگ ماهیان در پارسیان

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: مرگ هزاران قطعه ماهی در ساحل شهرستان پارسیان به دلیل آلودگی نفتی نبوده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۶۹۱
توضیحات محیط زیست درباره مرگ ماهیان در پارسیان
مجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مشاهده مرگ و میر دسته‌جمعی هزاران قطعه ماهی در سواحل شهرستان پارسیان، اظهار کرد: ماهیان تلف شده بیشتر از گونه‌های ساردینی بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های کارشناسی به منطقه اعزام شده‌اند، افزود: برخی منابع محلی اعلام کرده اند هر سال در چنین مواقعی از سال تلفات این گونه ماهی دیده شده اما امسال حجم آن بیشتر بوده است.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی، هیچ گونه آلودگی نفتی در منطقه یاد شده دیده نشده است.
وفادار با بیان اینکه نمونه‌برداری از آب و ماهیان تلف شده به صورت جداگانه توسط شیلات، دامپزشکی و محیط زیست انجام شده، ادامه داد: انتظار می‌رود در 48 ساعت آینده علت مرگ ماهیان مشخص شود.
وی گفت: عملیات جمع‌آوری و دفن ماهیان تلف شده با همکاری داوطلبانه سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی روز گذشته(شنبه) انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان تصریح کرد: بیماری‌های خاص آبزیان و گرم شدن آب دریا و تاثیر آن بر این گونه حساس سطح‌زی می‌تواند از دیگر دلایل این رویداد باشد.
گفتنی است، تلفات ماهیان از اولین ساعات بامداد جمعه 23 مرداد در چهار روستای زیارت، بُستانو، شیو و مغدان دیده شده اما تراکم آن در روستاهای مغدان و بُستانو بیشتر بوده است.
اضافه می‌شود، طی حدود یک ماهه اخیر شاهد مرگ دسته‌جمعی تعدادی از ماهیان در سواحل جزیره کیش و همچنین بندرعباس نیز بوده‌ایم.
برچسب ها: مرگ ماهی
ارسال نظرات
آخرین اخبار