۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

ضرورت رقابت کیش با دبی و ترکیه در جذب گردشگر

طی سال های گذشته برخی کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و دبی با ارائه خدمات مناسب گردشگری توانسته اند در رقابت با کیش در جذب گردشگران ایرانی گوی سبقت را بربایند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۷۹
ضرورت رقابت کیش با دبی و ترکیه در جذب گردشگر
رئیس جامعه هتلداران کیش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: رونق گردشگری در جزیره کیش نیازمند همکاری تمام ذی نفعان در زمینه ورود گردشگر به کیش است.
مسیح الله صفا، تاکید کرد: به طور مثال در صورتی که فروشندگان در مراکز خرید جزیره، اقدام به فروش جنس هایی با برند مرغوب و قیمت ارزان تر کنند، بدون شک تمایل گردشگران برای ورود به جزیره در مقایسه با سفر به ترکیه و دبی افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هتلداران ، واحدهای پذیرایی و کلوپ های دریایی فعال در جزیره باید خدمات خود را با نرخ مناسب به گردشگران ارائه دهند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری اذعان داشت: کسانی که به مسافران خدمات ارائه می دهند نباید به آنها به چشم یکبار مصرف نگاه کنند بلکه باید با ارائه خدمات مطلوب و ارزان زمینه ورود دوباره آنها را به جزیره فراهم کنند.
وی گفت: به این ترتیب می توانیم با دبی و آنتالیا در جذب گردشگر رقابت کنیم و شاهد رشد گردشگری در جزیره کیش باشیم.
رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه کیش محکوم به پیشرفت کردن است، اظهار داشت: این امر در صورتی محقق می شود که تمام سرمایه گذاران جزیره با مساعدت و همدلی به گردشگران خدمات ارائه دهند و رضایت آنها را جلب کنند.
صفا یادآور شد: جذب گردشگران کشورهای مسلمان به عنوان مهمترین هدف باید در دستور کار مقامات سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد.
وی تاکیدکرد: باید امکاناتی را فراهم کنیم تا گردشگران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به جای سفر به سواحل سایر کشورهای مسلمان وارد کیش شوند.
رئیس جامعه هتلداران کیش خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته برخی کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و دبی با ارائه خدمات مناسب گردشگری توانسته اند در رقابت با کیش در جذب گردشگران ایرانی گوی سبقت را بربایند. 
وی اذعان داشت: جزیره کیش سالانه بین یک میلیون و 300 هزار نفر تا یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر را جذب می کند در حالی که ظرفیت جذب رقمی بسیار بیشتر را دارد.
صفا با اشاره به اینکه کاهش ورود مسافر طی سالهای اخیر به جزیره کیش نداشته ایم، گفت: اما افزایش ورود مسافر نیز آنچنان که رضایت بخش باشد را هم نداشته ایم.
وی یکی ازمهمترین دلایل عدم ورود قابل توجه گردشگران خارجی به کیش را عدم ارائه امکاناتی در هتلها دانست که به دلیل قوانین اسلامی حاکم در کشور در اختیار گردشگران قرار نمی گیرد، دانست.
رئیس جامعه هتلداران کیش اظهار داشت: اما کشورهای مسلمانی نظیر ترکیه، دبی و مالزی تمام خدمات را به گردشگران خارجی ارائه می دهند و همین امر باعث شده تا گردشگران بیشتری بتوانند جذب کنند.
وی در خصوص دلایل عدم ورود رضایت بخش گردشگران داخلی به جزیره کیش نیز گفت: تا زمانی که خدمات مرغوب به گردشگران ارائه نشود، این عدم رضایت همچنان ادامه دارد.
صفا خاطرنشان کرد: چارترکننده، هتل، بازار و ایرلاین به عنوان چهار فاکتور مهم و تعیین کننده در گردشگری کیش مطرح هستند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری افزود: تا زمانی که این چهار فاکتور با هم هماهنگ عمل نکنند نمی توان به رونق گردشگری کیش امیدوار بود.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر دولت نیز باید نقش حمایتی خود را در جزیره کیش افزایش دهد تا شاهد پیشرفت کیش در تمام صنایع از جمله صنعت گردشگری باشیم.
رئیس جامعه هتلداران کیش همچنین گفت: بر اساس آمار ارائه شده هم اکنون 75 درصد ظرفیت هتلهای کیش اشغال است که این میزان در فصل تابستان رضایت بخش است.
وی در ادامه یادآور شد: فقط در ایام تعطیلات عید نوروز و بهمن ماه شاهد اشغال صددرصدی هتلهای جزیره کیش هستیم.
به گفته صفا، رونق گردشگری در جزیره کیش هر ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوایی از اواخر پاییز ماه آغاز می شود و در نوروز به اوج خود می رسد.
وی یادآور شد: در فصل پاییز شاهد برگزاری انواع سمینار ها و همایش های علمی توسط ارگان های دولتی و غیر دولتی در جزیره هستیم.
رئیس جامعه هتلداران کیش تصریح کرد: اما این موضوع دلیل نمی شود که در سایر فصول سال شاهد عدم ورود گردشگر و رکود گردشگری باشیم.
وی اظهار داشت: یکی از مهترین اهداف سازمان منطقه آزاد کیش به منظور توسعه گردشگری جزیره، چهار فصل کردن گردشگری در کیش است.
برچسب ها: کیش
ارسال نظرات

نظرات کاربران

مقدم France ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
0
0
كيش هم اكنون كه در فستيوال تابستاني است شاهد افت شديد مسافران داخلي است ! چه برسد به جذب توريست خارجي ! توسعه گردشگري و جذب توريست درگرو ارزان كردن خدمات نيست ، امروزه شاهديم بسياري از شهرهاي بزگ دنيا مثل توكيو ، نيويورك ، لندن، پاريس و ..كه جزو گرانترين شهرها هستند آمار بسيار بالاي توريست دارند . آنچه كه ما نداريم عزم جدي براي ورود توريست خارجي است البته از عراق و افعغانستان مسافر داريم ، كارگران فيليپيني و هندي مقيم امارات هم ( چنج ويزا ) به كيش مي آيند و مسولان هم اينها را جزو گردشگران اعلام مي كنند !
امروز در تركيه يا دبي اكثر مردم به زبان انگليسي صحبت مي كنند اما در ايران چطور ؟ توسعه گردشگري با حرف و شعار ممكن نيست و گرنه آنچه كه زياد داده شده شعارهاي توخالي است و گذشت زمان نداشتن عزم و بي محتوا بودن آنها را ثابت كرده است .
آخرین اخبار