۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

سال آینده؛اتمام ساخت 2 اسکله تفریحی در مازندران

ساخت دو پست اسکله تفریحی در شهرستان های نور و نوشهرکه از سال گذشته آغاز شده است، ظرف یکسال آینده به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۵۰
سال آینده؛اتمام ساخت 2 اسکله تفریحی در مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی در استان مازندران به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار دارد.
دلاور بزرگ نیا، گفت: از آنجا که ساخت اسکله تفریحی به اعتبارات قابل توجهی نیازمند است، لذا ساخت مهمترین زیرساخت گردشگری دریایی، نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: همانگونه که بارها اعلام شده است، سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم را در اختیار سازندگان اسکله تفریحی قرار خواهد داد.
وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود نوار ساحلی گسترده در استان مازندران، طی سالهای گذشته هیچ گونه اقدامی جهت ساخت اسکله تفریحی صورت نگرفته است.
به گفته بزرگ نیا، به دنبال ساخت اسکله تفریحی، شناور تفریحی نیز در این اسکله ها پهلو خواهد گرفت و به تدریج شاهد رونق گردشگری دریایی در شمال خواهیم بود.
وی از ساخت دو اسکله تفریحی در شهرستان های نوشهر و نور توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این اسکله ها از سال گذشته آغاز شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یادآور شد: اسکله تفریحی که در شهرستان نوشهردر دست ساخت است تا حدود زیادی از پیشرفت فیزیکی برخودار است.
وی افزود: اسکله تفریحی در شهرستان نور در محل ساخته نمی شود بلکه ساخت آن در مکان دیگری صورت می گیرد و سپس به ساحل در نظر گرفته شده در این شهرستان انتقال داده خواهد شد و سپس روی سازه هایی به صورت معلق نصب می شود.
بزرگ نیا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این اسکله های تفریحی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا در حال ساخت هستند.
این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: قابلیت این اسکله ها به گونه ای است که امکان پهلوگیری شناورهای بزرگ تفریحی در آنها نیز وجود خواهد داشت.
وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات هزینه شده برای ساخت این اسکله تفریحی آورده مستقیم سرمایه گذار بخش خصوصی بوده است و بخش دیگر آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.
بزرگ نیا خاطرنشان کرد: سرمایه گذار ساخت این اسکله های تفریحی همان سرمایه گذاری است که نسبت به دو فروند شناور تفریحی از کشور ترکیه اقدام کرده است.
وی در ادامه گفت: این سرمایه گذار قصد دارد پس از تکمیل این اسکله های تفریحی، شناورهای خود در آنها پهلو دهد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری این اسکله های تفریحی در مازندران باشیم.
وی متذکر شد: بدون شک در کنار این اسکله تفریحی سایر امکانات گردشگری دریایی نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.
وی اذعان داشت: امید می رود با بهره برداری از این اسکله های تفریحی و رونق گردشگری دریایی که به دنبال خواهد داشت، سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ساخت اسکله های تفریحی در سایر شهرستان های استان مازندران ترغیب شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: در سالهای نه چندان دور خبرهای خوبی از گردشگری دریایی استان مازندران به گوش خواهد رسید.
برچسب ها: مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار