۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

طرح های دریا در مازندران به امداد و نجات مجهز شد

تجهیزات امداد و نجات در هشت طرح سالم سازی دریا در استان مازندران با صرف هزینه 15 میلیارد ریال اعتبار توزیع شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۵۷۰
طرح های دریا در مازندران به امداد و نجات مجهز شد

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه توجه به امنیت جانی گردشگران ورودی به استان در دستور کار قرار گرفته است، لذا در این راستا توسعه و تکمیل طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علی شادمان، با اشاره به اینکه حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی نقش مهمی در نجات جان حادثه دیدگان ایفا می کند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با تجهیز امکانات مناسب امداد و نجات در طرح های سالم سازی، ناجیان غریق را در راستای امداد رسانی بهتر به غرق شدگان یاری رسانیم.
به گفته وی هم اکنون در طول نوار ساحلی استان مازندران و در تمام شهرستان های ساحلی استان طرح های سالم سازی فعال هستند که در تمام این طرح ها به تعداد کافی نیروی نجات غریق حضور دارند.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران عنوان کرد: با استفاده از اعتبارات ملی که از سوی وزارت کشور برای ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران اختصاص یافته بود، تجهیزات لازم جهت امداد و نجات خریداری شد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هشت طرح سالم سازی در استان مازندران برای مجهز شدن به امکانات امداد و نجات انتخاب شده بودند.
به گفته شادمان، این طرح های سالم سازی دریا در شهرهای عباس آباد، محمود آباد ،بهشهر، رامسر، چالوس، جویبار و فریدون کنار فعالیت دارند.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران عنوان کرد: قایق های بادی، جت اسکی و سایر تجهیزات مورد نیاز با استفاده از 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از باقی مانده اعتبارات سال گذشته به این امر اختصاص یافت.
وی گفت: همچنین چتر سایبان ویژه ناجیان غریق، موتور و بویه نیز توسط شهرداری ها خریداری و در اختیار سایر طرح های سالم سازی قرار گرفت.
شادمان تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و افزایش تجهیزات ناجیان غریق شاهد کاهش آمار غرق شدگی در دریای مازندران تا پایان تابستان امسال باشیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: این اقدامات با همکاری مشترک شهرداری های شهرستان های ساحلی و استانداری صورت گرفته است.
وی یادآور شد: امسال به منظور ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران مبلغ 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت کشور اختصاص یافته بود.
شادمان تاکید کرد: همچنین 40 میلیارد ریال نیز با مشارکت شهرداری های شهرستان های ساحلی برای تکمیل طرح های سالم سازی هزینه شد.
به گفته دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریا، در مجموع طی یک سال گذشته 80 میلیارد ریال در راستای ساماندهی طرح های سالم سازی استان مازندران هزینه شده است.
وی در خصوص تخصیص اعتبارات ملی به توسعه و ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در استان مازندران طی سال جاری گفت: وزیر کشور در حال رایزنی به منظور تخصیص این اعتبارات است اما هنوز خبری مبنی بر اجرایی شدن این امر اعلام نشده است.
شادمان تصریح کرد: تخصیص اعتبارات قابل توجه برای توسعه و تکمیل طرح های سالم سازی در نوار ساحلی شمالی کشور در راستای افزایش امنیت جانی گردشگران امری کاملاً ضروری است.

برچسب ها: مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار