۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

ساخت و ساز در ساحل کارون غیر قانونی است

مدیر عامل سازمان آب وبرق خوزستان هر گونه ساخت و ساز در سواحل رودخانه کارون را غیر قانونی و فاقد مجوز عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۲۸۲
ساخت و ساز در ساحل کارون غیر قانونی است
محمد رضا شمسایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه این سازمان هیچگونه مجوزی برای ساخت و ساز در ساحل کارون صادر نکرده است افزود: این سازمان مجوز احداث هیچ سازه ای را در ساحل کارون صادر نکرده و تبعا ازدیدگاه این سازمان هر گونه ساخت وساز بدون دریافت مجوز ممنوع بوده و غیرقانونی است .
وی گفت : همه سازه هایی که از سوی دستگاه اجرایی در حال انجام است فاقد مجوز از سوی سازمان آب و برق خوزستان بوده است .
شمسایی گفت :اعتقاد ما بر این است اگر قرار است ساخت و سازی در ساحل کارون صورت گیرد علاوه بر بستر و حریم رودخانه باید مسایلی چون منظر رودخانه و چشم انداز طبیعی رودخانه مد نظر قرار گیرد.
وی گفت: طبق قانون تجاوز به حریم رودخانه ها جرم تلقی می شود و سازمان آب و برق می تواند با کسانی که در سواحل کارون بدون مجوز ساخت و ساز می کنند اعلام جرم کند.
با اشاره به اینکه رودخانه کارون با مشکلاتی همچون شوری و آلودگی مواجه است افزود: ساخت و ساز در سواحل کارون این مشکلات را تشدید می کند.
بنا به این گزارش ، در سال های اخیر روند ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه کارون در اهواز افزایش یافته است.
رودخانه کارون که تا چهار دهه قبل قابل کشتیرانی بود هم اکنون به دلایل مختلف این کارکرد و قابلیت را کاملا" از دست داده است.
کارون که از زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد پس از عبور از مناطق مرکزی خوزستا ن در خرمشهر به اروندرود ملحق می شود و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
آب آشامیدنی چهار میلیون نفر از مردم خوزستان از کارون تامین می شود.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار