۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

اختصاص 25 میلیارد ریال برای ساخت بندر صیادی خارگ

به منظور ساخت بندر صیادی خارگ در سال جاری مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شیلات ایران تخصیص یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۶۵
اختصاص 25 میلیارد ریال برای ساخت بندر صیادی خارگ

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود اینکه جزیره خارگ به عنوان یکی ازمهمترین قطبهای صیادی جنوب کشور مطرح است و بیش از 90 درصد بومیان جزیره به شغل صیادی اشتغال دارند اما این جزیره فاقد بندر صیادی مناسب است.
حسین بهمن یاری، تاکید کرد: در این راستا و با پیگیری های صورت گرفته عملیات احداث بندر صیادی خارگ امسال آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت بندر صیادی خارگ به 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.
به گفته وی، امسال از محل اعتبارات ملی و از سوی سازمان شیلات ایران مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز احداث این بندر صیادی تخصیص یافته است.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر اذعان داشت: به منظور مطالعات ساخت بندر صیای خارگ مبلغ یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال طی سالهای گذشته هزینه شده است.
به گفته بهمن یاری ساخت اسکله ،ساخت و نصب اسکله شناور قایق ها، محوطه سازی و احداث ساختمان های پشتیبانی از جمله اقداماتی است که به منظور ساخت بندر صیادی جزیره خارگ صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: قرار بود کلنگ احداث این بندر صیادی در ایام دهه فجر سال گذشته به زمین زده شود اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم این امر مهم محقق نشد.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال شاهد آغاز ساخت اسکله صیادی در این جزیره باشیم.
بهمن یاری تاکید کرد: بدون شک با ساخت بندر صیادی خارگ میزان صید و صیادی در این جزیره افزایش خواهد یافت و افراد بیشتری برای صیادی علاقه مند خواهند شد.
به گفته وی، هم اکنون در جزیره خارگ مکان مشخصی برای صیادی وجودندارد و صیادان در یک سکوی مخصوص تخلیه صید به فعالیت می پردازند و قایقهای خود را نیز در کنار همان سکو پهلو می دهند.
آغاز عملیات ساخت بندر صیادی بردخون، به زودی
وی در ادامه سخنان خود به آغاز ساخت بندر صیادی بردخون واقع در شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده عملیات ساخت این بندر صیادی امسال آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: ساخت بندر صیادی بردخون در مجموع به 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.
به گفته بهمن یاری، تخصیص اعتبارات لازم جهت ساخت این بندر صیادی مصوب شده و پیمانکار مربوطه نیز معرفی شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: پروژه ساخت بندر صیادی بردخون هم اکنون در حال تجهیز کارگاه است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی اذعان داشت: ساخت این بندر صیادی در شهرستان دیر کمک شایانی به اقتصاد جامعه محلی منطقه خواهد کرد.
بهمن یاری تاکید کرد: امیدواریم ساخت بندر صیادی بردخون باتخصیص اعتبارات به موقع با سرعت قابل قبولی پیش رود و ظرف حداقل دو سال آینده شاهد بهره برداری از آن توسط صیادان محلی باشیم.

برچسب ها: خارگ بندر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار