۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

هفت سال پایداری حمل و نقل دریایی در برابر تحریم/پروانه کشتی ها به مانند سانتریفیوژها چرخیدند

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۰۵۹
هفت سال پایداری حمل و نقل دریایی در برابر تحریم/پروانه کشتی ها به مانند سانتریفیوژها چرخیدند
صنعت حمل و نقل دریایی بیش از هفت سال در مقابل انواع تحریم های تحمیلی مقاومت و پایداری نشان داد. 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی در گفتگو با مانا ضمن ابراز خرسندی از پایان تحریم های ناعادلانه دول غربی همچنین قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر و قابل تقدیر دولتمردان کشور، به تحریم های حمل و نقل دریایی اشاره کرد و گفت: تحریم حمل و نقل دریایی کشور در خط مقدم تحریم های اعمال شده بود و بیش از هفت سال به درازا کشید که این به خودی خود گویای اهمیت حمل و نقل دریایی در حفظ عزت و اقتدار کشور است.
 کاپیتان حمزه کشاورز افزود: شکی نیست بهانه هایی که به واسطه آن بخش های مختلف حمل و نقل داخلی کشور را مورد تحریم قرار داد و یا اینکه در اقدامی قبیحانه تر، از خطوط خارجی خواسته شد به این کشور تردد نکنند و حتی کانتینرهای خود را به ایران نفرستند! قصد و هدفی جز فلج کردن حمل و نقل کشور، متوقف کردن چرخه اقتصاد و نهایتاً به زانو در آوردن دولتمردان در عرصه سیاسی نبود.
وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در طی دوران تحریم با تدابیری که توسط فعالان این صنعت اندیشیده شد، تمامی این توطئه ها نقش بر آب شد و همزمان با چرخش سانتریفیوژها که البته آنها در اعماق زمین می چرخیدند، پروانه های کشتی ها بر روی سطح آب و در مقابل چشمان تحریم کنندگان به چرخش خود ادامه دادند.
وی تصریح کرد: به هر حال دوران تحریم دورانی بود که می شود آن را جزیی از تاریخ این مملکت طبقه بندی کرد ولی نباید آن را  به بایگانی راکد سپرد.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی گفت: درسی که از این تاریخ معاصر و نه قدیم باید آموخت این است که دولتمردان و دستگاهای اجرایی ما، همانند غربی ها که از قرن نوزدهم صنعت حمل و نقل دریایی را صنعتی استراتژیک تلقی کرده اند و با تمامی امکانات خود نسبت به حفظ و تقویت آن اقدام کرده اند، باید توجه خاص به تقویت ناوگان ایرانی داشته باشند که این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و مبانی اقتصاد مقاومتی نیز هست.
 کاپیتان کشاورز با اشاره به خسارت های سنگین وارد شده بر پیکره حمل و نقل دریایی کشور در دوران تحریم یادآورشد: بر طبق همان اصلی که حمل و نقل دریایی اولین سنگری بود که مورد حمله قرار گرفت، باید به همان فوریت نسبت به اقدام عملی جهت بازسازی و جبران خسارت وارده به آن اقدام کرد.
وی تأکید کرد: همچنین باید در اقدامی هماهنگ نسبت به دادرسی و اعاده حق و حقوق تضییع شده صنعت دریایی کشور از طریق مراجع و تریبون های مختلف و به خصوص با پیگیری های قضایی اقدام کرد تا قدرت هایی که از این نوع ابزار جهت تحمیل خواسته های خود استفاده می کنند، پاسخگو بوده و از عواقب اقدامات ناعادلانه خود نیز آگاه شوند تا شاید به عنوان اقدامی باز دارنده در موارد مشابه برای آینده مفید واقع شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان لزوم بسیج امکانات حمل و نقلی کشور گفت: باید خسارت ها و عقب افتادگی هایی که طی این چند سال ایجاد شده است را با تلاش مضاعف و مجدانه خود جبران کرده و فرهنگ بهبود خدمات در راستای تقویت اقتصاد کشور باید در سرلوحه تولید کنندگان خدمات حمل و نقلی داخلی قرار داده شود.
وی اظهار داشت: بدون شک وقتی طراحان تحریم بدانند که امکانات بسیار مناسبی در داخل کشور مهیا است و در صورت اعمال تحریم، کوچکترین وقفه ای در چرخه اقتصادی کشور ایجاد نخواهد شد، به هیچ وجه تفکر استفاده از این گونه ابزارها را به خود راه نخواهند داد و این وظیفه ای است که دستگاه ها و شرکت های ارائه دهنده این گونه خدمات باید مورد توجه خاص خود قرار دهند.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی در پایان از تلاش سنگرداران سیاسی، اقتصادی و به ویژه حمل و نقل دریایی کشور که با تلاش و همدلی این پیروزی بزرگ را نصیب ملت بزرگ ایران کردند تشکر و قدردانی کرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار