۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

عید سعید فطر، آغاز جشنواره تابستانی جزیره کیش

همزمان با عید سعید فطر جشنواره تابستانی کیش از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۹۵۵
عید سعید فطر، آغاز جشنواره تابستانی جزیره کیش

 رئیس جامعه هتلداران کیش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش و سایر دست اندرکاران مربوطه به ویژه سرمایه گذاران بخش های مختلف خدماتی در جزیره قرار است شرایطی فراهم شود تا جشنواره تابستانی امسال در کیش پر رونق تر از هر سال برگزار شود.
مسیح الله صفا، ادامه داد: به همین منظور تبلیغات گسترده با راه اندازی سایت های مجازی صورت گرفته است و به زودی نیز تبلیغات ویژه از طریق رسانه ملی و رادیو انجام خواهد شد.
صفا یادآور شد: بر اساس هماهنگی های انجام شده همزمان با عید سعید فطر از تاریخ بیست و ششم تیرماه جشنواره تابستانی کیش آغاز به کار خواهد کرد.
وی اذعان داشت: این جشنواره که تا پایان شهریور ماه برپا خواهد بود می تواند گردشگران بیشتری را برای استفاده از جاذبه های تفریحی و طبیعی کیش جذب کند.
رئیس جامعه هتلداران کیش، برگزای جشنواره های مختلف با حضور هنرمندان سرشناس، در نظر گرفتن جوایز ارزنده، ارائه تخفیفات ویژه از سوی مراکز خرید را از جمله اقدماتی دانست که در طول تابستان در جشنواره کیش انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: مقرر شده با هماهنگی های لازم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش با ایرلاین های فعال در مسیر کیش، قیمت این خطوط پروازی جهت جذب بیشتر گردشگران در ایام تابستان کاهش یابد تا به این ترتیب تمایل مسافران برای استفاده از هواپیماها برای سفر به کیش افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مراکز اقامتی جزیره کیش آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران ورودی را دارند، اظهار داشت: از مجموع تخت های اماکن اقامتی در کیش سه هزار تخت در اختیار گردشگران خارجی که از دبی برای تغییر روادید به کیش سفر می کنند، اختصاص دارد.
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در ادامه تصریح کرد: بنابراین بدون احتساب این سه هزار تخت ویژه مسافران خارجی هم اکنون بیش از 9 هزار و 500 تخت در قالب 38 هتل سه ، چهار و پنج ستاره آماده خدمات رسانی به گردشگران تابستانی هستند.
این مقام مسئول در جزیره کیش عنوان کرد: طبق توافقات به عمل آمده با هتلداران جزیره، مقرر شده است تمام هتل هایی که در گارانتی دفاتر خدمات مسافرتی نیستند در ایام جشنواره تخفیف 30 درصدی را برای جذب بیشتر گردشگران لحاظ کنند.
صفا تاکید کرد: امیدواریم با تهیه پکیج سفر ارازان قیمت به کیش، شرایطی فراهم شود تا گردشگران به جای سفر به ترکیه و دبی، کیش را مقصد سفر خود قرار دهند.
به گفته وی، ارائه خدمات گردشگری مناسب و کالاهای مرغوب با نرخ پایین در اولویت سازمان منطقه آزاد کیش برای جذب بیشتر گردشگران قرار دارد.
رئیس جامعه هتلداران کیش اذعان داشت: در روزهای ابتدایی جشنواره انتظار نداریم که تعداد زیادی گردشگر وارد شود اما با تبلیغات تدریجی که از سوی گردشگران ورودی به جزیره انجام خواهد شد انتظار می رود در تاریخ پانزدهم مرداد ظرفیت تمام اماکن اقامتی جزیره تکمیل شود.
وی در ادامه سخنان خود به یکی از مشکلات فعلی هتلهای جزیره اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار سازمان منطقه آزاد کیش شرایط خاصی را برای اعطای مجوز فعالیت اقتصادی به هتلهای فعال در جزیره در نظر گرفت.
این مقام مسئول در جزیره کیش اظهار داشت: از آنجا که زمان کافی برای رسیدن هتلها به آن شرایط و استانداردها وجود نداشت، تا کنون چهار هتل جزیره موفق به اخذ مجوز فعالیت اقتصادی شده اند و هم اکنون بیش از 45 هتل جزیره موفق به اخذ این مجوز نشده اند.
وی یادآور شد: بنابراین اداره آب و برق کیش نرخ آب و برق را برای هتلهایی که هنوز مجوز فعالیت اقتصادی را دریافت نکرده اند 30 درصد افزایش داده است.
رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: بنابراین هم اکنون هتلداران مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بالایی هستند که صرفه اقتصادی فعالیت آنها را به شدت کاهش داده است.
وی گفت: امیدواریم رئیس سازمان منطقه آزاد کیش هر چه سریعتر نسبت به حل این معضل به وجود آمده برای اماکن اقامتی جزیره اقدام کند.

برچسب ها: کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار