۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

ورود دو شناور تفریحی از ترکیه به مازندران تایید شد

ورود دو فروند شناور تفریحی از ترکیه به آبهای مازندران توسط کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی استان مورد تایید قرار گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۸۵۴
ورود دو شناور تفریحی از ترکیه به مازندران تایید شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: همانگونه که پیش از این اعلام شده بود دو فروند شناور تفریحی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به زودی وارد آبهای مازندران خواهد شد.
دلاور بزرگ نیا، با اشاره به اینکه این شناورها با سرمایه گذاری بخش خصوصی خریداری شده اند، اظهار داشت: به منظور تایید این شناورها قبل از ورود به آبهای ایران، بازرسان اداره کل بنادر و دریانوردی این شناورها را از لحاظ فنی بررسی و تایید کرده اند.
بزرگ نیا افزود: به این منظور این بازرسان به همراه سرمایه گذار بخش خصوصی به محل استقرار فعلی این کشتی ها که کشور ترکیه است سفر کردند و طی بررسی های متعدد صلاحیت شناورها را برای داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و تردد درآبهای خزر تایید کردند.
این مقام مسئول در استان مازندران گفت: بنابراین به زودی این شناورها برای ارائه خدمات گردشگری وارد آبهای مازندران خواهند شد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت این شناورها بیان کرد: بنا به گفته سرمایه گذار بخش خصوصی یکی از این شناورها رستوران دریایی و شناور دیگر نیز دارای چهار سوئیت اقامتی است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اذعان داشت: هنوز اسکله ای که این شناورها بعد از ورود در آنجا پهلوگیری کنند مشخص نشده است.
وی گفت: با توجه به عدم وجود اسکله تفریحی در طول نوار ساحلی استان مازندران هر چه سریعتر باید نسبت به ساخت چنین اسکله هایی اقدام کرد.
بزرگ نیا اظهار داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی مکاتباتی با بنادر نوشهر و امیرآباد برای پهلودهی شناورهای تفریحی در این بنادر انجام داده است که هنوز نتیجه آنها مشخص نیست.
این مقام مسئول در استان مازندران اضافه کرد: به نظر می رسد یکی از بنادر استان باید نسبت به ایجاد لاین تفریحی اقدام کند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون این سرمایه گذار در ساحل شهرستان نور در حال ایجاد دهکده گردشگری دریایی است، گفت: یکی از امکاناتی که قرار است در این دهکده ایجاد شود ساخت اسکله تفریحی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان کرد: در صورتی که بنادر مازندران مکانی برای استقرار فعالیت این شناور در نظر نگرفتند، سرمایه گذار مجبور است تا زمان اتمام ساخت اسکله تفریحی نور برای راه اندازی فعالیت شناورهای تفریحی منتظربماند.
منوچهر تاتینا، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در خصوص فعالیت شناورهای تفریحی در بنادر مازندران به خبرنگار مانا گفت: با توجه به اینکه بنادری که هم اکنون در استان مازندران فعالیت دارند، تجاری هستند؛ لذا امکان پهلودهی شناورهای تفریحی در این بنادر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: شرایط این بنادر تجاری به گونه ای است که جرثقیل های عظیم همواره در حال تخلیه و بارگیری هستند و بنابراین این بنادر از نظر ایمنی به هیچ عنوان برای تردد مسافران مناسب نیستند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران تاکید کرد: بنابراین امکان ایجاد لاین جدید ویژه شناورهای تفریحی در بنادر تجاری وجود ندارد و باید برای فعالیت این نوع شناورها اسکله های ویژه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد زیرساختهای لازم برای فعالیت شناورها شاهد رونق گردشگری دریایی در استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار