۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

یک پست اسکله نفتی در بندر امیرآباد افتتاح می شود

در شهریور ماه امسال یک پست اسکله نفتی واقع در ضلع شمالی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۸۴۲
یک پست اسکله نفتی در بندر امیرآباد افتتاح می شود

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ترانزیت سوخت از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد که از ابتدای سال جاری از سرگرفته شد هم اکنون ادامه دارد.
علی خدمتگزار، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال 94 باید 100 هزار تن مازود در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تخلیه و بارگیری شود.
وی عنوان کرد: قرار است تمام سوخت های وارداتی به بند امیرآباد از طریق خطوط ریلی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شود.
خدمتگزار اظهار داشت: هم اکنون یک فروند کشتی در بندر امیرآباد در حال تخلیه پنج هزار تن بنزین است که قرار است بار آن از طریق جاده ای به عراق صادر شود.
وی افزود: یک فروند کشتی دیگر نیز با بار چهار هزار و 500 تن مازود در بندر امیرآباد پهلو گرفته و به زودی عملیات تخلیه و بارگیری آن انجام می شود که قرار است بار آن از طریق خطوط ریلی راه آهن به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تصریح کرد: تمام سوخت وارداتی به منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از کشور ترکمنستان وارد می شود.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به دلیل برخورداری از خطوط ریلی تنها بندر در شمال کشور محسوب می شود که ترانزیت سوخت را انجام می دهد.
وی در ادامه سخنان خود به طرح های توسعه و تجهیز منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشاره کرد و گفت: بر این اساس قرار است پنج پست اسکله جدید در این بندر راه اندازی شود.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عملیات ساخت سه پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای باری در بندر امیرآباد هم اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود سال آینده نیز شاهد بهره برداری از این سه پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد یک پست اسکله نفتی واقع در ضلع شمالی بندر امیرآباد با پیشرفت بالای 90 درصد در دست ساخت است.
خدمتگزار در ادامه خاطرنشان کرد: فقط بخشی از لایروبی این اسکله برای اتمام نهایی پروژه باقی مانده است.
به گفته وی، عملیات ساخت این اسکله نفتی که 250 متر طول دارد از سال 91 شروع شده بود و طبق برنامه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته همزمان با هفته دولت در شهریور ماه امسال این اسکله نفتی به بهره برداری خواهدرسید.
خدمتگزار اذعان داشت: با بهره برداری از این اسکله نفتی ظرفیت تخلیه و بارگیری سوخت در منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: روند توسعه و تجهیز منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای شمال به جنوب کشور از سرعت قابل قبولی برخوردار است.

برچسب ها: امیرآباد نفت
ارسال نظرات
آخرین اخبار