۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

در ساماندهی سواحل کارون جزیره ای عمل نشود

نماینده اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی سواحل کارون نباید به صورت جزیره ای عمل کرد چرا که ممکن است دوباره کاری ها و هدررفت سرمایه های ملی افزایش یابد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۴۸۴۰
در ساماندهی سواحل کارون جزیره ای عمل نشود

به گزارش خبرنگار مانا دکتر سیدشریف حسینی در بازدید از پروژه های ساحل سازی کارون در اهواز بیان کرد: هم اکنون سازمان آب و برق خوزستان ، شهرداری اهواز و سازمان عمران ساحل کارون کارهای ساماندهی کارون و اجرای پروژه های گردشگری در سواحل را انجام می دهند و این جزیره ای عمل کردن به نوعی هدررفتن سرمایه های ملی است.
وی بر مدیریت واحد در ساماندهی رودخانه کارون به منظور پرهیز از دوباره کاری ها و استفاده بهینه از منابع را ضروری خواند و افزود:بدنبال تمرکز مدیریت واحد در بحث کارون هستیم تا پاسخگو باشد.
دکتر حسینی از استانداری خوزستان خواست دو سوی کارون را به یک سازمان یا نهاد بسپارد و بر آن مدیریت کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد آنچه ما بدنیال آن هستیم توسعه متوازن در ساحل کارون از ابتدا تا انتهاست چیزی که تاکنون اتفاق نیفتاده است.
بنا به این گزارش دکتر حسینی از پروژه های در دست ساخت ساحل سازی ، گردشگری و اسکله های قایقرانی در ساحل کارون بازدید کرد و گفت: سواحل کارون دارای ظرفیت های خوب گردشگری است و تاکنون استفاده چندانی از این ظرفیت ها نشده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این حق عموم شهروندان است تا از مواهب کارون بهره مند شوند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم در فضایی بانشاط و شاد از جاذبه های گردشگری کارون بهره ببرند.
وی ضمن تقدیر از دولت تدبیرو امید در توقف طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران گفت: استان خوزستان با کمبود آب مواجه است و روا نیست این آب که شدیدا" به آن نیاز داریم با هزینه های زیاد به استان های همجوار انتقال یابد مگر برای تامین آب آشامیدنی آن مناطق.
کارون در جنوب غرب کشور ، پرآب ترین رودخانه ایران محسوب می شود هرچند در دو دهه اخیر این پهنه آبی کشور با چالش هایی نظیر شوری و آلودگی روبرو بوده است.

برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار