۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

ورود پارس جنوبی به توسعه گردشگری دریایی عسلویه

به منظور توسعه گردشگری دریایی در عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی همکاری های لازم را با متولیان این امر و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام خواهد داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۸۰۹
ورود پارس جنوبی به توسعه گردشگری دریایی عسلویه

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار مانا گفت: به منظور انجام پیگیری های لازم جهت توسعه گردشگری دریایی در عسلویه ، جلسه ای با مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی و مقامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.
ناصر امیرزاده، عنوان کرد: در این جلسه مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی قول های مساعدی در راستای همکاری به منظور توسعه گردشگری عسلویه دادند.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر هم اکنون بیش از پنج هزار نیروی غیر بومی در پروژه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی فعالیت دارند که با احتساب خانواده های آنها این رقم بسیار بیشتر خواهد شد.
وی اذعان داشت: در صورت فراهم کردن امکانات گردشگری دریایی در عسلویه در صورتی که همین نیروهای غیر بومی از این تفریحات استفاده کنند، سرمایه گذاری در بخش گردشگری عسلویه از بازده بسیار مناسبی برخوردار خواهد شد.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: به این ترتیب شاهد ترغیب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در عسلویه خواهیم بود.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف در راستای توسعه گردشگری دریایی عسلویه راه اندازی خط کشتیرانی تفریحی از مقصد عسلویه به جزایر، قشم و کیش و نوار ساحلی خلیج فارس است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر متذکر شد: همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده بود این خط قرار است توسط کشتیرانی والفجر هشت و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شود.
امیرزاده عنوان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس مقرر شد در صورت راه اندازی خط کشتیرانی از سوی منطقه ویژه اقتصادی پارس تسهیلاتی برای کارکنان این منطقه جهت ترغیب آنها برای استفاده از این خط دریایی و سایر امکانات گردشگری فراهم شود.
وی بیان کرد: شناورهای در نظر گرفته شده برای فعالیت در آبهای عسلویه حداقل ظرفیت حمل 100 مسافر را دارند که تکمیل این ظرفیت نیازمند همکاری منطقه ویژه اقتصادی پارس است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: همچنین مقرر شد منطقه ویژه اقتصادی پارس در راستای تامین مکان اقامت تورهای ورودی به عسلویه جهت بهره برداری از امکانات گردشگری دریایی همکاری های لازم را داشته باشند چرا که در حال حاضر در عسلویه هتل وجود ندارد و از آنجا که ساخت مکان اقامتی در این مکان حداقل سه سال به طول خواهد انجامید، بنابراین هم اکنون باید از مکان های اقامتی موجود درعسلویه که بیشتر در قالب مهمانسرا و متعلق به منطقه ویژه اقتصادی پارس است برای اسکان گردشگران استفاده کرد.
این مقام مسئول در استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد از سایر امکانات منطقه ویژه اقتصادی پارس نظیر اسکله ها برای پهلودهی شناورهای تفریحی بهره برد.
وی یادآور شد: تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی از هم اکنون جهت انجام هماهنگی های لازم با دفاتر خدمات مسافرتی جهت ورود تور گردشگری دریایی به عسلویه فعالیت خود را آغاز کرده اند.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: با برنامه ریزی های دقیق صورت گرفته به زودی عسلویه به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار