۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

پیش بینی ورود موج گردشگر به سواحل مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از پیش بینی ورود خیل عظیم گردشگران به سواحل و دریای این استان در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: برنامه ریزیهای به منظور سرویس دهی به این گردشگران از هم اکنون آغاز شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۷۹۶
پیش بینی ورود موج گردشگر به سواحل مازندران

دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله در فصل تابستان تعداد بی شماری از گردشگران برای استفاده از سواحل و دریا به مازندران سفر می کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: اما هم اکنون به دلیل مقارن شدن فصل تابستان با ماه مبارک رمضان میزان ورود گردشگران به سواحل مازندران به طور طبیعی کاهش یافته است.
این مقام مسئول در استان مازندران گفت: با این وجود تمام واحدهای خدمات گردشگری و رستوران های بین راهی در استان مازندران هم اکنون به مسافران ورودی خدمات ارائه می دهند.
وی اذعان داشت: همچنین 94 طرح سالم سازی دریا در تمام شهرستان های ساحلی استان مازندران برای شنای گردشگران مهیا است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یادآور شد: هم اکنون گردشگران می توانند از امکانات گردشگری ورزش آبی رفتینگ که در رودخانه هراز ایجاد شده است همچون سال گذشته بهره مند شوند.
بزرگ نیا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کمبود قایق های ویژه رفتینگ مانع از انجام تبلیغات گسترده در سطح استان برای ورود تمام گردشگران به رودخانه هراز می شود.
وی گفت: استفاده از این خدمات گردشگری آبی در رودخانه هراز باید با هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی مرتبط صورت گیرد.
وی یادآور شد: رفتینگ بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده و از بازده اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذار بخش خصوصی برخوردار است.
این مقام مسئول دراستان مازندران اظهار داشت: امیدواریم با حضور بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و افزایش تعداد قایق های مورد نیاز شاهد توسعه هر چه بیشتر این ورزش آبی در استان باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با اتمام ماه مبارک رمضان و در تعطیلات عید فطر شاهد حضور خیل عظیمی از گردشگران به مازندران باشیم، گفت: از هم اکنون برنامه ریزی ها به منظور سرویس دهی مناسب به این گردشگران آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر گردشگران ورودی به استان وارد شهرستانهای ساحلی می شوند، بنابراین بیشترین تمرکز برای سرویس دهی به مسافران در این شهرستان ها متمرکز خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اظهار داشت: امیدواریم با تدابیری اندیشیده شده در این تعطیلات شاهد غرق شدگی گردشگران در آبهای مازندران نباشیم.
وی گفت: به منظور جلوگیری از این امر ناجیان غریق در تمام طرح های سالم سازی و همچنین برخی نقاط خارج از طرح نیز استقرار داده می شوند.
بزرگ نیا از گردشگران خواست تا از شنا کردن در نقاط ممنوعه و نیز در هنگام طوفانی بودن دریا از شنا کردن در طرح های سالم سازی دریا به شدت اجتناب کنند.

برچسب ها: مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار