۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

مدیریت بندر صیادی پزم به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۸۰۷
مدیریت بندر صیادی پزم به بخش خصوصی واگذار می شود

محسن علی گلشنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به تعاونی ها و بهره برداران براساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 88 تنظیم بخشی از آئین نامه مالی دولت، همچنان در حال اجرایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه اکثر بنادر صیادی فعال در استان سیستان و بلوچستان به بخش خصوصی واگذار شده اند، گفت: بنادر صیادی زرآباد، بریس، رمین، هفت تیر، کنارک، تیس و پسابندر از جمله بنادر استان سیستان و بلوچستان محسوب می شوند که هم اکنون مدیریت بهره برداری و نگهداری آنها به عهده تعاونی های صیادی بخش خصوصی است.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی پزم نیز به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
گلشنی تصریح کرد: هم اکنون مقدمات لازم برای واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی پزم به بخش خصوصی آغاز شده است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با اتمام ساخت بندر صیادی پزم در سال جاری، انتظار می رود تا پایان امسال مدیریت بهره برداری و نگهداری آن نیز در اختیار تعاونی صیادی بخش خصوصی قرار گیرد.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عملیات ساخت بندر صیادی پزم پس از گذشت 15 سال به اتمام خواهد رسید گفت: به منظور بهسازی بندر صیادی پزم تا پایان سال 90، مبلغ 70 میلیارد و 982 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
گلشنی تصریح کرد: از سال 90 به بعد به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی روند ساخت این بندر صیادی با کندی پیش رفت و در عمل اعتبار خاصی برای تکمیل آن تخصیص نیافته بود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری بخش قابل توجهی از اعتبارات تخصیص یافته به منظور احداث بنادر صیادی برای تکمیل برخی بنادر صیادی در حال اتمام از جمله بندر صیادی پزم هزینه خواهد شد.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: این بندر صیادی در روستای پزم تیاب از توابع شهرستان کنارک قرار گرفته است.
وی یادآور شد: به گفته پیمانکار مربوطه ترمیم اسکله موجود،محوطه و ساختمان پشتیبانی،سایبان روی اسکله و منابع آب و برق و تاسیسات پشتیبانی از جمله پروژه هایی است که به منظور اتمام نهایی ساخت بندر صیادی پزم در حال انجام است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی بندر صیادی پزم از سال 79 آغاز شده است.
گلشنی عنوان کرد: دستک رسوبگیر به طول 550 متر،دایک حفاظتی به طول 900 متر،لایروبی به میزان 550 هزار متر مکعب،ترمیم اسکله موجود،ساخت اسکله قایق ها و احداث سایبان سوله از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی بندر صیادی پزم انجام شده است.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد:بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه سه هزار و 226 تن صید یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.
وی گفت: امید می رود با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این بندر صیادی به بخش خصوصی شاهد رونق بیش از پیش صیادی در منطقه باشیم.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه هزار و 400 فروند شناور در آبهای استان سیستان و بلوچستان به صید انواع ماهی مشغولند.
گلشنی در خاتمه تاکید کرد: این شناورهای صیادی در مجموع یازده بندر صیادی و مرکز تخلیه صید در سواحل استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار