۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

توسعه گردشگری دریایی در سواحل بندر گز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از توسعه گردشگری دریایی در بندر گز خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۳۹
توسعه گردشگری دریایی در سواحل بندر گز

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:در استان گلستان بندر ترکمن، بندر گز، سواحل گمیشان و نوکنده قابلیت بالایی در جذب گردشگران دریایی دارند.
به گفته وی، در چند سال گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه، زیرساختها و امکانات اولیه گردشگری در این بنادر و سواحل ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی علاقمند در بخش گردشگری دعوت می کند و تسهیلات لازم را برای اجرایی شدن پروژه ها در اختیار آنها قرار خواهد داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بندر گز را یکی از قطب های مهم گردشگری گلستان برشمرد و اذعان داشت: طی سالهای اخیر هر ساله اعتباراتی به منظور ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری در سواحل این بندر اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون زیرساختهای گردشگری نظیر راه دسترسی، آب ، برق و ... در این بندر ایجاد شده است، گفت: اراضی این بندر برای ایجاد امکانات گردشگری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
کریمی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک گروه سرمایه گذار از کشور عمان برای ایجاد امکانات گردشگری در بندر گز اقدام کرده اند اما هنوز اجرایی شدن طرح آنها صدردصد نیست.
وی گفت: سواحل بندر گز از پتانسیل بالایی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی برخوردار است و به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران و اجرایی شدن طرح های گردشگری در این بندر خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: البته طی سال های اخیر اقدامات بسیار موثری در راستای توسعه گردشگری دریایی گلستان با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداران و شهرداران شهرستان های ساحلی صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: ایجاد امکانات گردشگری در طول سواحل گلستان باعث می شود تا گردشگران ورودی به استان گلستان که اکثر آنها مقصد اصلی شان مشهد مقدس است، حداقل 24 ساعت در گلستان ماندگاری داشته باشند.
وی اذعان داشت: سواحل گلستان در مقایسه با سواحل گیلان و مازندران بسیار بکر است و می تواند در صورت معرفی و تبلیغات گسترده گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
این مقام مسئول در استان گلستان همچنین یادآور شد: قصد داریم برای ایجاد ماندگاری گردشگران ورودی به استان شرایطی را فراهم کنیم که بتوانند از حیات وحش پارک ملی گلستان دیدن کنند.
کریمی تاکید کرد: به همین منظور امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم تا بتوانیم گردشگران با سلایق مختلف را به گلستان جذب کنیم.
وی ساخت موزه باستان شناسی گند کاووس و ساخت موزه روستایی گلستان را نیز در جذب بیشتر گردشگران بسیار حائز اهمیت دانست.
کریمی در ادامه سخنان خود از ایجاد دریاچه مصنوعی در حاشیه کارخانه ید گلستان خبر داد و گفت: این کارخانه در آق قلا قرار گرفته و سرمایه گذار بخش خصوصی قصد دارد با استفاده از آب تولید این کارخانه اقدام به ایجاد دریاچه مصنوعی برای جذب گردشگران کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار