۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

رشد 11 درصدی مسافرت های دریایی در آبهای کشور/تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس؛نوروز 95

از 25 اسفند سال گذشته تاکنون سفرهای دریایی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۸۹۶
رشد 11 درصدی مسافرت های دریایی در آبهای کشور/تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس؛نوروز 95به گزارش مانا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید بنادر مسافری استان هرمزگان اعلام کرد:طرح نوروزی امسال با اولویت افزایش تعداد سفرها، افزایش ایمنی و امنیت سفرها و رفاه مردم انجام شد و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.
محمد سعید نژاد ادامه داد : در استان هرمزگان با سهم 95 درصدی از سفرهای دریایی تاکنون بیش از 4و نیم میلیون نفر-سفر دریایی و 450 هزار جابجایی خودرو به جزایر انجام شده است.
وی از مسافران خواست برای ایمنی بیشتر از بنادر و شناورهای مجاز تردد دریایی کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل ستادهای نوروزی در بنادر گفت: نوسازی شناورهای مسافری با ارائه تسهیلات به صاحبان شناورها و نظارت بر ایمنی مسیرهای تردد با حضور 24 ساعته ناوگان تجسس و نجات دریایی از ویژگی های سفرهای امسال است.
سعید نژاد افزود: توسعه دریا محور و رونق گردشگری دریایی از برنامه سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که برنامه داریم در سال آینده در سواحل و بنادر کمتر توسعه یافته آن را گسترش دهیم.
تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس؛سال آینده
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: تردد ایمن شناورها از مسیرهای دریایی، بازرسی فنی شناورها و نظارت برسوار و پیاده شدن مسافران مورد کنترل بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی است.
هادی حق شناس افزود: 75 شناور مسافری و 31 لندینگ کرافت جابجایی مسافر و خودرو را در بنادر مسافری کشور بر عهده دارند و15 شناور ناجی و 14 شناور همیار ناجی نیز ایمنی طرح را کنترل می کنند.
وی گفت: 2 شناور ناجی در طرح امسال و 4شناور ناجی نیز برای سال آینده به ناوگان دریایی اضافه می شود.
حق شناس با اشاره به راه اندازی خط لنگه به ابوموسی افزود: برای سال آینده تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس و قشم به بندر خصب عمان نیز راه اندازی می شود.
لازم به ذکر است بازدید از بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، هرمز، شهید ذاکری قشم و لافت و پهل از برنامه های سعید نژاد در سفر روز چهارشنبه به استان هرمزگان بود.
شایان ذکر است در جریان این بازدید که "هادی حق شناس" معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز حضور دارد، "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آخرین وضعیت تردد مسافر و خودرو به جزایر خلیج فارس در پایتخت مسافرت های دریایی ایران را برای عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری کشور تشریح کرد.
ارزیابی خدمات دهی به مسافران دریایی کشور و نظارت بر جابجایی ایمن مسافران در روزهای پایانی تعطیلات از جمله برنامه های این سفر یکروزه بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار