۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

ساحل جزیره شیف در بوشهر پاکسازی شد

ساحل جزیره شیف بوشهر با همکاری محیط زیست بوشهر و دوستداران طبیعت پاکسازی شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۲۵۴۴
ساحل جزیره شیف در بوشهر پاکسازی شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ساحل جزیره شیف با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و همراهی سازمان های مردم نهاد و همچنین با حضور پرشور دوستداران محیط زیست و مسئولین پاکسازی شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حاشیه این برنامه ضمن تشکر از حضور پر شور و استقبال کم نظیر مردم و دوستداران محیط زیست در این حرکت فرهنگی ابراز داشت: از محیط زیست حفاظت از انفال الهی است و همه ما وظیفه داریم در حفظ و پاسداشت آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم؛ کما اینکه در راه حفظ همین انفال و سرمایه های الهی تاکنون 120 نفر از همکاران ما در کل کشور به درجه رفیع شهادت نائل گردیده اند.
حسین دلشب در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت و از همه دوستداران طبیعت خواست در حفظ و حراست از محیط زیست علی الخصوص دریا و ساحل با اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری کنند.
وی تاکید کرد: این اداره کل آماده هرگونه همکاری و دریافت گزارشات در خصوص تخریب ، آلودگی و شکار غیرمجاز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه استان زیبای بوشهر دارای 950 کیلومتر خط ساحلی و دارای انواعِ اشکال ساحلی شامل خور ، مصب ، انواع سواحل ماسه ای، شنی ،گِلی و صخره ای است اظهار داشت: وجود 6 منطقه از 7 منطقه تحت مدیریت این اداره کل در کنار دریا، وجود گونه های نادر و یا در معرض خطر انقراض مانند انواع پستانداران و لاک پشت های دریایی ،جنگل های مانگرو، آبسنگ های مرجانی، زیستگاه پرندگان دریایی، تالاب های ساحلی، خلیج های کوچک، و ... همه و همه دلایلی است که اهمیت توجه به مسائل محیط زیستی را در استان بوشهر دو چندان می کند.
دلشب از همکاری دلسوزانه انجمن های محیط زیستی حامیان محیط زیست، حیات سبز لیان و بنیاد رشد و توسعه سازندگی بوشهر در حفاظت از محیط زیست و تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ محیط زیستی شهروندان تشکر کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار