۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

تحول در گردشگری دریایی با ورود قایق های بادبانی به کشور

در صورت به کارگیری قایقهای بادبانی در آبهای جنوبی کشور می توان مفهوم واقعی تری از گردشگری دریایی را به گردشگران ارائه داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۹۸
تحول در گردشگری دریایی با ورود قایق های بادبانی به کشورمدیر عامل شرکت کشتیرانی نیواد به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون در کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری، استفاده از قایق های بادبانی برای گردشگران بسیار متداول است.
کاپیتان محمد سمیعی با اشاره به اینکه در صورت به کارگیری قایقهای بادبانی در آبهای جنوبی کشور می توان مفهوم واقعی تری از گردشگری دریایی را ارائه داد، خاطرنشان کرد: چرا که گردشگران می توانند خودشان به تنهایی از این قایق ها استفاده کنند و لذت بیشتری از دریا ببرند.
کاپیتان سمیعی اذعان داشت: در کشورهایی که از این قایقها در صنعت گردشگری کشورشان استفاده می کنند با برگزاری دوره کوتاه مدت آموزش استفاده از این قایق ها، این امکان را برای گردشگران فراهم می کنند تا بتوانند ملوانی را نیز تجربه کنند.
وی خاطرنشان کرد:هم اکنون دریای مدیترانه، خلیج گاسکنی در فرانسه، دریای شمال در دانمارک و دریای بسیاری کشورهای دیگر مملو از قایقهای بادبانی است.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی اذعان داشت: حتی کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس نیز برای گشت زنی گردشگران از قایقهای بادبانی استفاده می کنند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به خرید قایقهای تفریحی بادبانی اقدام کنند.
وی اذعان داشت: البته به نظر می رسد در آینده نزدیک در آبهای اطراف جزیره کیش شاهد راه اندازی قایقهای بادبانی باشیم.
مشاور عالی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران خاطرنشان کرد: مالک هتل مارینای کیش قرار دادی را با فرانسویها به امضا رسانده اند که بر مبنای آن قرار شده آنها اقدام به واردات چند فروند قایق بادبانی به جزیره کیش کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تکنیک های چگونگی به حرکت درآوردن این شناورها نیز توسط فرانسوی ها به ایرانی ها آموزش داده می شود.
کاپیتان سمیعی عنوان کرد: این قرار داد چند ماه پیش به امضا رسیده است و به نظر می رسد در آینده نزدیک می توانیم شاهد ورود قایقهای بادبانی در کشور باشیم.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی یادآور شد: ورود این شناورها به کشور، گردشگری دریایی را متحول می کند و انگیزه بیشتری برای استفاده از تفریحات دریایی در مردم ایجاد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه کلوپهای غواصی در کشور می تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری داشته باشد.
وی تاکید کرد: هم اکنون در بسیاری از کشورهای ساحلی دنیا، گردشگران برای استفاده از امکانات غواصی و غواصی کردن در صف های طولانی انتظار می کشند، حال آنکه کشور ما از پتانسیل بالایی برای توسعه ورزش های دریایی نظیر غواصی برخوردار است.
گفتنی است، قایق بادبانی قایقی است که عمدتاً با نیروی باد حرکت می‌کند و از این نظر گونه‌ای ناو بادبانی است. قایق بادبانی بسته به نوع بدنه و بادبان‌های آن، نام‌های مختلفی دارد. قایق بادبانی عمدتاً در قایق‌رانی تفریحی و ورزشی بکار می‌رود، هرچند کاربردهای نظامی و پژوهشی و تجاری نیز دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار