۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

آغاز فعالیتهای اقتصادی منطقه آزاد اروند با حضور ترکان

عملیات احداث بارانداز ۱۳ هکتاری، پایانه تجاری ویژه کالاهای فله در شلمچه، توسعه فرودگاه بین المللی آبادان و قطعه نخست طرح محصور سازی اراضی منطقه آزاد اروند با حضور مشاور رئیس جمهور آغاز شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۲۵۱
آغاز فعالیتهای اقتصادی منطقه آزاد اروند با حضور ترکان
به گزارش مانا، با حضور اکبر ترکان آغاز عملیات طرح محصور سازی اراضی منطقه آزاد اروند و تفکیک این زمین ها از سرزمین اصلی با اعتباری بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال به مدت ۱۴ ماه از دیگر پروژه هایی بود که با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آغاز شد.
آماده سازی سایت ۱۳ هکتاری توسعه بارانداز پایانه تجاری شلمچه با هدف توسعه صادرات غیر نفتی به عراق با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
مدت زمان اجرای این پروژه که به منظور توسعه صادرات به کشور عراق اجرایی شده است، یک سال اعلام شده است.
احداث پایانه ویژه کالاهای فله به مساحت پنج هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۵۰ نفر در شلمچه اجرایی شد.
اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین از بندر خرمشهر، مجتمع فسفات کارون، شرکت آذین چوب گستر و پروژه های بهسازی و آسفالت معابر ۲۸ روستای آبادان و خرمشهر بازدید کرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است
ارسال نظرات
آخرین اخبار