۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

جابه جایی کالا در بندرانزلی افزایش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد 23.9 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر طی 10 ماه امسال خبر داد .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۷۰۵
جابه جایی کالا در بندرانزلی افزایش یافت
به گزارش مانا، مهندس سید علی نعیمی اظهار داشت در این مدت دو میلیون و 304 هزار 563 تن تخلیه و بارگیری کالا در این بندر صورت گرفت که یک میلیون و 355 هزار و 831 تن آن به تخلیه اختصاص داشت .
به گفته وی کالاهای وارداتی عمدتاً آهن ، چوب ، غلات و مواد اولیه کارخانجات بوده که از روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان ، آذربایجان وارد شده است .
مهندس نعیمی یاد آور شد: میزان تخلیه و بارگیری صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و 859 هزار و 814 تن بود .
وی با اشاره به صادرات 423 هزار و 504 تن کالا طی 10 ماه امسال عنوان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از بندرانزلی را میوه و تره بار ، کود شیمیایی ، خشکبار، محصولات دامی گیاهی ، محصولات شیمیایی ، معدنی ، مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی ، کالای سوپر مارکتی ، کانتینر ی تشکیل می داد که عمدتا به روسیه و آذربایجان صادر شد .
وی همچنین افزود : صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.6درصد کاهش نشان می دهد که ناشی از توقف صادرات کلینکر از بندر به دلیل رعایت ملاحظات زیست محیطی و تامین سلامت شهروندان با توجه قرار داشتن بندر در محدوده شهری است .
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه میزان مواد نفتی تخلیه شده در این بندر طی 10 ماه امسال را 56 هزار و 842 تن و ترانزیت خودرو 994 دستگاه اعلام کرد .
وی یاد آور شد : در این مدت 708 فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گرفت که در مقایسه با 646 فروند مدت مشابه سال قبل 9.6 درصد افزایش نشان می دهد.
مهندس نعیمی همچنین به بارگیری 79 هزار و 923 دستگاه کامیون و تریلی طی 10 ماه امسال در محوطه بندرانزلی اشاره و تصریح کرد این تعداد نسبت به سال قبل 21.9 درصد افزایش یافته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خاتمه با اشاره به کاهش 20 درصدی رسوب کالا در بندرانزلی اظهار کرد : هم اکنون با 228 هزار تن رسوب کالا در محوطه و انبار ها مواجه ایم که نشان دهنده کشش خوب بازار و حمل کالاها و در نتیجه ماندگاری کمتر نسبت به سال گذشته است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار