۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

ساحل نور به امکانات گردشگری مجهز می شود

شهرستان نور با دارا بودن بخش زیبایی از سواحل دریای خزر از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری دریایی کشور برخوردار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۵۵۶
ساحل نور به امکانات گردشگری مجهز می شودمعاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت:شهرستان نور به عنوان یکی از مهمترین شهرهای توریستی کشور همواره مطرح بوده است.
به گفته افلاطون ولی پور،بخش های چمستان و بلده نیز که از جمله مناطق مهم گردشگری استان مطرح هستند نیز از زیرمجموعه های شهرستان نور محسوب می شوند.
معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: بلده به عنوان مرکز مهمی برای ارتباط دو جاده هراز و چالوس از اهمیت بالایی در گردشگری شمال کشور برخوردار است.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: بنابراین همواره توسعه گردشگری و ایجاد امکانات مناسب گردشگری در این شهرستان در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار داشته است.
وی تصریح کرد:شهرستان نور با دارا بودن بخش زیبایی از سواحل دریای خزر از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری دریایی کشور برخوردار است.
ولی پور اذعان داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت در سفر به استان مازندران تبدیل شهرستان نور به منطقه نمونه گردشگری ساحلی نیز دستور کار قرار گرفته است.
معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندان تاکید کرد: به همین منظور زیرساختهای اولیه نظیر آب، برق و راه دسترسی در بخشی از ساحل این شهرستان که برای تبدیل به منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده، توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد شده است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پس از ایجاد زیرساختهای اولیه این منطقه به سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات گردشگری واگذار شده است.
وی یادآور شد: ایجاد اسکله تفریحی، راه اندازی اتوبوس های دریایی و شناورهای تفریحی، رستوران دریایی، ایجاد امکانات ورزش های آبی نظیر جت اسکی، قایق سواری، والیبال و فوتبال ساحلی و هتل ساحلی از جمله اقداماتی است که قرار است توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرستان نور ایجاد شود.
ولی پور اظهار داشت: به منظور ایجاد این امکانات در منطقه نمونه گردشگری ساحلی نور، تسهیلات لازم در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، هم اکنون شهرداری با همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان در صدد احداث اسکله تفریحی در قسمتی از ساحل شهرستان نور است.
معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: این اسکله تفریحی قرار است با مدیریت شهرداری ایجاد شود که بدون شک با اتمام پروژه، نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر نور ایفا خواهد کرد.
وی یادآور شد: شهرستان ساحلی نور همچنین آثار تاریخی و دیدنی بسیاری از جمله قلعه پولاد بلده، بقعه متبرکه آقا شاه بالو زاهد، بقعه متبرکه جمشید کیا سلطان، خانه نیما در بلده، پل خشتی نور، تکیه تاکر، روستای ناتل، امامزاده احمد در بلده، کاخ تمیشان، سواحل زیبا، پارک جنگلی، آبشار آب پری، آب گرم معدنی لاویج ، فیل سنگی لاویج، مسجد جامع بلده، غار کهو و کاروانسرای زمستانی یالو را در خود جای داده است.
ولی پور در خاتمه سخنان خود به پارک جنگلی نور با مساحتی حدود ۴۰۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه اشاره کرد و گفت: وجود سبزه زارهایی در زیر درختان، رستوران زیبا در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده، آلاچیق های متعدد چوبی، پارک کودک، مسجد، سرویس های بهداشتی، زمین های ورزشی فوتبال و والیبال و … مسافران را مشتاق گذراندن اوقات فراغت در این پارک جنگلی کرده است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار