۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

ماده 9 نظام وظیفه دریانوردان حذف نشده است

دبیر اتحادیه مالكان كشتی ایران گفت: ماده 9 نظام وظیفه مصوب سال 1363 در ارتباط با خدمت سربازی دریانوردان از نظر این اتحادیه حذف نشده و قرار است این موضوع از طریق ستاد كل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۴۹۹
ماده 9 نظام وظیفه دریانوردان حذف نشده است
حسن تیمورتاش در گفتگو با مانا پیرامون برگزاری جلسه مشترك فعالان دریایی با مسئولان حوزه نظام وظیفه عمومی گفت: تا جایی كه سوابق نشان می‌دهد دولت و ستادكل نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس به دنبال حذف ماده 9 نبوده اند.
وی در ادامه افزود: در ماده 9 قانون نظام وظیفه مصوب سال 63 آمده است كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این ماده قانونی استفاده كند همچنین در اصلاحیه سال 66 این ماده از سازمان بنادر و دریانوردی و شركت ملی نفتكش ایران با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی نام برده شده است به عبارتی براساس این ماده دانشجو می‌تواند به شرط سپردن تعهد و انجام 10 سال خدمت بر روی ناوگان ملی تجاری ایران و به شرط گذراندن دوره آموزشی مقدماتی در نیروی دریایی از بقیه خدمت دوره معاف شود.
تیمورتاش تصریح كرد: زمانی بحث اصلاح ماده 52 قانون نظام وظیفه مطرح بوده که همزمان با آن بحث اصلاح ماده 9 هم مطرح شده است که در نهایت هر دو ماده به اشتباه حذف شده اند.
وی با بیان اینكه در تبصره 3 ماده 70 بحث ماده 9 به صراحت عنوان شده است گفت: در ماده 70 و فصل هشتم قانون نظام وظیفه كه عنوان آن استفاده دستگاه‌های غیرنظامی از خدمات كاركنان نظام وظیفه است به ماده 9 اشاره شده است. همچنین در روزنامه رسمی مجلس ماده 9 وجود دارد.
دبیر اتحادیه مالكان كشتی ایران اظهار داشت: تمام این موضوعات دال بر این است كه ماده 9 وجود دارد و با توجه به این كه قانون‌گذاران افراد حكیمی هستند در شأن مجلس نیست كه از یك طرف به یك قانون موجودیت بدهند و از طرف دیگر قانون را حذف كنند.
وی با تأكید به این نكته كه ماده 9 مصوب سال 63 حذف نشده است تصریح كرد: ما مدعی این موضوع هستیم و اتحادیه مالکان کشتی ایران موضوع احیای اصلاحیه ماده 9 نظام وظیفه را با همكاری كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شركت ملی نفتكش ایران و هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مجلس و ستادكل نیروهای مسلح به شدت پیگیری می‌كند.
دبیر اتحادیه مالكان كشتی ایران در ادامه افزود: همچنین با توجه به شرایط فعلی و اینكه ناوگان باید براساس برنامه چشم‌انداز و برنامه ششم در تولید منابع انسانی خود تلاش كند مقرر شد ارگان‌های دریایی از جمله كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شركت ملی نفتكش ایران تعداد نیروی انسانی دریانوردی را كه در طول سال‌های آینده نیاز دارند را فقط یك بار آن هم در سال جاری از طریق سازمان بنادر و دریانوردی از ستادكل نیروهای مسلح درخواست كنند تا مجوز لازم در زمینه خدمت نظام وظیفه برای سال های آینده داده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار