۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

بررسی پراکنش آبسنگ های مرجانی سه جزیره کشور

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از بررسی وضعیت پراکنش و سلامت آبسنگ های مرجانی سه جزیره ابوموسی ، تنب بزرگ وکوچک در آینده نزدیک خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۳۵۵
بررسی پراکنش آبسنگ های مرجانی سه جزیره کشور
داود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب گفت: این مناطق بکر و از نظر زیستگاه آبسنگ های مرجانی بسیار غنی هستند و فعالیت های انسانی مانند فعالیت صیادی و اسکله سازی در این مناطق بسیار محدود است قصد ما بررسی پراکنش و سلامت این آبسنگ های مرجانی است.
وی افزود: جهت بررسی وضعیت سلامت و پراکنش این آبسنگ های مرجانی در مرحله عقد قرارداد با دانشگاه هرمزگان هستیم.
میرشکار در ادامه در خصوص پایش پستانداران دریایی منطقه حفاظت شده " مند" و " دیر نخیلو " نیز گفت: پایش پستانداران این منطقه به زودی انجام می شود تا جمعیت پستانداران دریایی این منطقه با یکدیگر مقایسه شده و یک برآورد جمعیتی از آنها بوجود آید.
وی هدف از این کار را حفظ تنوع زیستی پستانداران دریایی عنوان کرد و افزود: با شناخت جمعیت پستانداران خیلی راحت تر می توانیم بر روی برنامه مدیریت زیست محیطی آنها کار کنیم .
میرشکار گفت: در حال حاضر هیچ نقشه ای از پراکنش دلفین ها و نهنگ ها وجود ندارد این کار شروعی برای حفاظت از این موجودات خواهد بود.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه عمل احیا و بازسازی زیستگاه های لاک پشت های دریایی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پایش ابتدا در چهارمنطقه لیپار، کچور، تنگ و رمین انجام خواهد شد سپس فعالیت بر روی سایر زیستگاه ها انجام می شود.
وی افزود: به همین منظور پورتالی با همکاری دانشگاه آزاد چابهار با آدرس www.seapurtlechab.ir جهت حفاظت از لا ک پشت های دریایی ایجاد شده است.
میر شکار پاکسازی سواحل پیش از تخم گذاری لاک پشت ها ی دریایی را از اقدامات خوب انجام شده در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تهیه نقشه های زیستگاه های تخم گذاری لاک پشت های دریایی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: در این فعالیت آموزش مدارس، دانشجویان و جوامع محلی به خوبی انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار