۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

بندر انزلی پرترددترین منطقه گردشگری گیلان شناخته شد

بندر انزلی به دلیل در برگرفتن تالاب بین المللی انزلی به عنوان پردترددترین منطقه گردشگری گیلان در ایام تابستان شناخته شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۷۱۱
بندر انزلی پرترددترین منطقه گردشگری گیلان شناخته شد

حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر انزلی علاوه بردارا بودن سواحل زیبا به دلیل در برگرفتن تالاب بین المللی انزلی تعداد بیشتری از گردشگران را هر ساله به خود جذب می کند.
وی افزود: گردشگران زیادی برای دیدن تالاب بین المللی انزلی به این شهرستان سفر می کنند و با استفاده از قایقهای تفریحی در نظر گرفته شده در تالاب اقدام به گشت می کنند.
این مقام مسئول در استان گیلان اضافه کرد: آمارها حاکی از آن است که این شهرستان ساحلی به عنوان پرترددترین منطقه گردشگری استان گیلان مطرح است.
آذرپور در ادامه سخنان خود تالاب بین المللی انزلی را مهمترین جاذبه گردشگری استان گیلان دانست و گفت: بر اساس آمار اخذ شده طی چند سال اخیر، این تالاب بیشترین بازدیده کننده را در بین سایر جاذبه های استان به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به آغاز فصل رویش نیلوفرآبی در این تالاب از اواخر خرداد ماه خاطرنشان کرد: رویش این گلهای زیبا انگیزه بازدیدکنندگان از تالاب را در فصل تابستان چند برابر می کند.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، آغاز دوره گل دهی نیلوفر آبی یا به عبارتی لاله تالابی بسته به شرایط آب و هوایی از اوایل تیر تا اواخر شهریور است.
آذر پور با بیان اینکه این گل در مناطق مختلف تالاب انزلی به ویژه در منطقه شرقی تالاب که پایابی است، دیده می شود ، تصریح کرد:مهمترین رویشگاه های نیلوفر آبی سرخانکل ، بخش هایی از سیاهکشیم ،سلکه و اسفند در تالاب انزلی است ولی این گیاه را می توان در نقاط دیگر تالاب نیز مشاهده کرد .
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: نیلوفر آبی از گونه های گیاهی حمایت شده محسوب شده و از بین بردن آنها جرم و مشمول جریمه می شود.
وی تاکید کرد: در طول سال نظارت کامل بر نحوه سرویس دهی شناورهای تفریحی فعال در این تالاب بین المللی به طور کامل صورت خواهد گرفت تا رضایت گردشگران به طور کامل جلب شود.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: باید توجه داشت که بهره برداری گردشگری از تالاب بین المللی انزلی با محوریت حفاظت محیط زیست منطقه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: اقدامات گروه همکاری های مشترک ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست(جائیکا) در تالاب انزلی یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت از این تالاب است که بسیار مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار