۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

توسعه بندرصیادی بندرگاه در حصار نیروگاه اتمی بوشهر

وجود نیروگاه اتمی بوشهر در نزدیکی بندر صیادی بندرگاه باعث ایجاد محدودیت در توسعه طرح مدیریت و نگهداری این بندر صیادی شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۹۱
توسعه بندرصیادی بندرگاه در حصار نیروگاه اتمی بوشهر

علیرضا زارع، رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و بر اساس ضوابط اجرایی ماده 88 قانون تنظیم بخشی ازمقررات دولت از سال 87 ،واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری،بنادر صیادی بوشهر آغاز شد.
وی ادامه داد: از سال 87 تا کنون،مدیریت بنادر صیادی صلح آباد،دیلم،نخل تقی،عامری،دیر،جلالی و بوشهر به تعاونیهای صیادی مربوطه واگذار شده است.
زارع،تاکید کرد:هر چند مدیریت بهره برداری و نگهداری این بنادر به بخش خصوصی واگذار می شود اما همواره عملکرد تعاونیهای بخش خصوصی تحت نظارت اداره کل شیلات استان است.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: برای نظارت بیشتر،نماینده اداره کل شیلات استان بوشهر در ساختمان پشتیبانی بندر حضور دارد.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر،خاطرنشان کرد: واگذاری مدیریت بنادر صیادی در بوشهر این موضوع را به اثبات رسانده که با این امر،علاوه بر کاهش هزینه های سازمان شیلات،بهره وری در بنادر صیادی افزایش یافته است.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر،خاطرنشان کرد:در راستای ادامه اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی،واگذاری بندر صیادی "بندرگاه" به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی،بندر صیادی بندرگاه در روستای بندرگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر واقع شده است صیادان زیادی در آنجا به فعالیت مشغول هستند.
رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر ،اظهار داشت:پروژه واگذاری بندر صیادی بندرگاه به بخش خصوصی در حال حاضر مراحل قانونی را طی می کند اما به دلیل واقع شدن در نزدیکی و حریم نیروگاه اتمی بوشهر، تاکنون موفق به اخذ مجوزهای لازم برای واگذاری مدیریت این بندر صیادی به بخش خصوصی نشده ایم.
زارع تاکید کرد: وجود نیروگاه اتمی بوشهر در نزدیکی بندر صیادی بندرگاه باعث ایجاد محدودیت در توسعه طرح مدیریت و نگهداری این بندر صیادی شده است.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت روستای بندر گاه دو هزار و 199 نفر در قالب 523 خانوار اعلام شده است که به دلیل قرار گرفتن این روستا در مجاورت سایت نیروگاه اتمی بوشهر و وجود خاطرات احتمالی ناشی از آلودگی ،جابجایی این روستا در دستور کار استانداری بوشهر قرار گرفته است.
اثرات جابجایی ساکنین این روستا بر عملکرد بندر صیادی "بندرگاه "بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید دید مسئولان چه فکری برای این بندرصیادی پس از جابجایی روستا خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار