۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

کنترل آلودگی شناورها در دریای عمان

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از کنترل آلودگی های ناشی از تردد شناورها در آبهای دریای عمان، در قالب امضا تفاهم نامه با ارگانهای مرتبط با دریا خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۴۰
کنترل آلودگی شناورها در دریای عمان

خسرو افسری در گفتگو با خبرنگار مانا به کنترل آلودگی های ناشی از تردد شناورها در آبهای دریای عمان در قالب امضا تفاهم نامه با ارگانهای مرتبط با دریا اشاره و این اقدام را یکی از مهمترین راههای جلوگیری از آلودگی در آبهای استان مطرح کرد.
وی گفت:طرح مطالعاتی به منظور چگونگی مقابله با کنترل آلودگی های ناشی از تردد شناورها در دریای عمان تهیه شده است.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: در این راستا علاوه بر ارگان های دریایی، همکاری تنگاتنگی با دانشگاه های دریانوردی انجام شده است.
افسری در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری دریایی و ساحلی و تنوع زیستی دریایی در طول سواحل استان اشاره کرد و گفت:می توانیم با تبلیغات موثر و جذب گردشگران علاوه بر درآمدزایی،آنها را با جاذبه های محیط زیستی استان آشنا کنیم.
وی نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی و موج شکنهای چند منظوره را یکی دیگر از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان،همچنین از همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی و کمک به انجام پایان نامه های دانشجویی خبر داد.
وی همچنین از برنامه اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای افزایش پایش ها به منظور شناسایی گونه های دریایی و توان سنجی دریا برای صیادی خبر داد.
وی گفت:با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها استان کشور محسوب می شود که به آبهای آزاد راه دارد،بنابراین باید توجه بیشتری به محیط زیست آن شود که این موضوع نیازمند مشارکت عموم مردم است.
افسری یکی دیگر ازبرنامه مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان را مبارزه جدی تر با قاچاقچیان پرندگان زنده عنوان کرد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان،اعتبارات تخصیص یافته به محیط زیست استان در سالهای اخیر را بی سابقه عنوان کرد و اظهار داشت:این موضوح حاکی از آن است که حفظ محیط زیست استان برای مسئولان دولتی از اهمیتی ویژه ای برخوردار شده است.
رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ،توسعه فعالیت های امداد و نجات پستانداران دریایی و لاک پشتها را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد.
وی گفت:این امر مهم توسط کارشناسان محیط زیست استان با افزایش تعداد گشتهای دریایی و پایشهای مستمر تحقق خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار