۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

طرح حفاظت از پستاندارن دریایی در بوشهر

رییس اداره حیات وحش محیط زیست استان بوشهر از انجام پروژه حفاظت از پستانداران دریایی در آبهای بوشهر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۴۲
طرح حفاظت از پستاندارن دریایی در بوشهر خسرو درویشی به خبرنگار مانا گفت:با توجه به اهمیت محیط زیست ساحلی و دریایی در آبهای استان،حفاظت از پستانداران خلیج فارس در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دلفین ها و نهنگ ها مهمترین پستاندارانی هستند که در آبهای بوشهر زیست می کنند، اظهار داشت: متاسفانه طی سالهای اخیر شاهد افزایش مرگ و میر این حیوانات دریایی با ارزش هستیم.
این مقام مسئول در محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: هم اکنون افزایش به گل نشستن نهنگ ها به یکی از معضلات زیست محیطی تبدیل شده است که هنوز علت اصلی رخ دادن این امر مشخص نشده است.
درویشی خاطرنشان کرد: برخورد با پره و موتور قایقها و یا به دام افتادن در تورهای صیادی نیز از عوامل دیگر مرگ و میر دلفین ها و نهنگ ها محسوب می شود.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات در طرح حفاظت از پستانداران دریایی، برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان است.
به گفته وی، این کلاس های آموزشی در شهرستان های ساحلی استان با هدف آشنایی صیادان به اهمیت زیست محیطی پستانداران دریایی و ضرورت حفاظت از آنها برگزار می شود.
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان بوشهر، تاکید کرد: علاوه بر صیادان، مردم محلی منطقه نیز می توانند در این کلاس های آموزشی شرکت کنند.
به گفته وی، بودجه مورد نیاز برای برگزاری این کلاس های آموزشی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تامین می شود.
درویشی با اشاره به اینکه این کلاس ها به صورت دوره ای برگزار می شود، اظهار داشت: پس از اتمام هر دوره برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر می شود.
این مقام مسئول در محیط زیست بوشهر همچنین از پایش زیست محیطی در آبهای بوشهر به منظور حفاظت از پستانداران دریایی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد:پایشهای زیست محیطی در آبهای بوشهر،هفته ای چند بار توسط کارشناسان محیط زیست صورت می گیرد.
درویشی یادآور شد:طی پایش های زیست محیطی علاوه بر سرشماری، امداد و نجات گونه های دریایی خلیج فارس از جمله دلفینها و نهنگها توسط کارشناسان محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر انجام خواهد شد.
وی آلودگی های نفتی در منطقه عسلویه را یکی دیگر از مهمترین عواملی دانست که زندگی آبزیان و پستانداران دریایی بوشهر را به خطر انداخته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار