۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

عزم دولت برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی نوشهر

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری از عزم جدی برای رفع مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۳۴
عزم دولت برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی نوشهربه گزارش مانا، مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری ظهر امروز در رأس هیئتی از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مرتبط با اجرای قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی در این منطقه قرار گرفت.
مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح قوانین، مقررات و آیین نامه اجرایی مناطق ویژه اقتصادی پرداخت و گفت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی برای رفع مشکلاتی که پیش روی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر وجود دارد اهتمام و عزم جدی داشته و بر آن تاکید دارد.
جعفر آهنگران امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق ویژه را براساس مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی عنوان کرد و افزود: ما خواستار معرفی نماینده ای ویژه برای پیگیری مسائل کارگری در این منطقه هستیم.
آهنگران اظهار کرد: طبق مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی، محدوده مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران نیست و گمرک مکلف است با رعایت مفاد ماده 8 این قانون در مبادی ورودی و خروجی آنها به منظور اعمال مقررات مربوط به صادرات و واردات استقرار یابد.
وی تصریح کرد: صاحبان کالا از پرداخت مالیات ارزش افزوده در مناطق ویژه اقتصادی معاف هستند و این از جمله مشوق های سرمایه گذاری در این مناطق محسوب می شود.
مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ورود کالا از خارج از کشور یا مناطق آزاد تجاری صنعتی به منطقه با کمترین تشریفات گمرکی انجام شده و ترانزیت داخلی کالای وارد شده به منطقه بر اساس مقررات مربوطه انجام خواهد شد.
منوچهر تاتینا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این بازدید به مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای این اداره کل در سال های اخیر پرداخت و گزارشی از مشکلات و چالش های پیش روی اداره کل درباره اجرایی کردن قوانین و مقررات مناطق ویژه بیان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار