۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
طی سه ماه ابتدای سال جاری صورت گرفت:

ثبت 4 میلیون نفر سفر/ تردد 50 هزار شناور به قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم تازه ترین آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بنادر تحت مدیریت خود در بخش های کالا و مسافر طی سه ماهه نخست سال جاری را اعلام کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۸۰
ثبت 4 میلیون نفر سفر/ تردد 50 هزار شناور به قشمبه گزارش مانا روابط عمومی اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان"سید باقر موسوی"طی نشستی در این رابطه اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری که با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، تخلیه و بارگیری دو میلیون و 20هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی در این جزیره به انجام رسید که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن نشاگر رشد یک درصدی است.
رشد قابل توجه در عملیات صادرات و واردات کالا
وی ادامه داد: از این میزان، سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالا حدود 58 هزار تن است که در مقایسه با حجم عملیات مدت مشابه سال گذشته، در زمینه صادرات 106درصد و در زمینه واردات 13درصد افزایش داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کاپوتاژ در این بنادر طی سه ماهه نخست سالجاری را یک میلیون و893هزار و 236تن در بخش مواد غیر نفتی و 68هزار و 802تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد.
رشد166 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر
وی همچنین از انجام تخلیه و بارگیری سه هزار و 999 TEUکانتینر در سه ماهه نخست جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم و رشد 166درصدی این عملیات طی مدت یاد شده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته آن خبر داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه این جزیره هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است، گفت: در فصل بهار امسال، حدود چهار میلیون و 100 نفر - سفر در بنادر قشم به ثبت رسید که در این زمینه قشم در صدر جدول آمار مسافرت های دریایی قرار دارد.
وی اضافه کرد: طی همین مدت، جابجایی رقمی بالغ بر 723هزار دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت از طریق بنادر شهید ذاکری، لافت و پهل در جزیره قشم نیز به انجام رسید.
موسوی در پایان از رشد 7 درصدی تردد شناورها در مسیرهای دریایی منتهی به این بنادر این جزیره خبرداد وگفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، تردد بیش از50هزار فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان، ظرفیت 90 فروند شناور دارای بالای یکهزارتن بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار