۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰

هیچ توافقی برای انتقال آب خزر به سمنان نشده است

معاون رییس جمهور گفت: بر طبق قانون هیچ ارگانی بدون کسب مجوز از سازمان محیط زیست نمی تواند دست به فعالیت هایی بزند که مخاطرات زیستی در بر دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۶۵
هیچ توافقی برای انتقال آب خزر به سمنان نشده است

به گزارش مانا، دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در مورد موضع گیری های اخیر این سازمان در مورد بحث پساب های آب در شمال و جنوب کشور، گفت: این فعالیت به ارزیابی زیستی نیاز دارد و بر طبق قانون هیچ ارگانی بدون کسب مجوز از سازمان محیط زیست نمی تواند دست به فعالیت هایی بزند که مخاطرات زیستی در بر دارد.
وی ادامه داد: به تازگی دولت لایحه ای جدید به مجلس ارسال کرده است که پس از تصویب باعث افزایش توجه و حساسیت نسبت به مسائل محیط زیستی خواهد شد.
معاون رییس جمهور با اشاره به بحث اشتغال سبز که به تازگی در کشور رونق گرفته است، گفت: مطالعات ارزیابی و اجرای سیاست گذاری های زیست محیطی باعث ایجاد اشتغال سبز در کشور خواهد شد.
وی در مورد بحث انتقال آب از خزر به سمنان ضمن مخالفت با این طرح، تصریح کرد: تاکید می کنم که تا به حال هیچ موافقتی از سوی سازمان محیط زیست برای انجام این طرح اعلام نشده است زیرا هنوز مجریان پروژه ارزیابی زیستی طرح را انجام نداده اند.
ابتکار با اشاره به این مطلب که تجربه نشان داده است که انتقال آب بین حوزه ای همیشه موفقیت آمیز نبوده است گفت: سازمان محیط زیست بر روی مدیریت منابع طبیعی، انتقال آب بین حوزه ای و محیط زیست حساسیت بالایی داشته و با وسواس بیشتری کار را دنبال می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار