۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

اختصاص 50 درصد صید کشور به تن ماهیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از صید پانصد و 14 هزار تن ماهی از دریای شمال و جنوب كشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۵۲
اختصاص 50 درصد صید کشور به تن ماهیان

به گزارش مانا، علی‌اصغر مجاهدی با اعلام این خبر گفت: تنها پنج درصد از صید سال گذشته به صورت غیر مجاز صورت گرفته و صید و نظارت ایران در دریای خزر نسبت به كشورهای دیگر حاشیه این دریاچه وضعیت بهتری دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان این‌كه تاكنون راهكارهای گوناگونی برای مقابله با صید غیرمجاز صورت گرفته است، اظهار كرد: كنترل بنادر به خصوص در جنوب كشور برای مقابله با شناورهای غیر مجاز، كنترل و حفاظت دریا، ایجاد گشت یگان حفاظت، ایجاد جرائم و تشكیل كمیسیون تخلفات امور شیلات از جمله اقداماتی است كه به منظور كاهش صید غیر مجاز صورت گرفته است.
مجاهدی با بیان این كه در دریای خزر نسبت به كشورهای دیگر حاشیه این دریاچه وضعیت بهتری از نظر مدیریت و نظارت بر صید داریم، گفت: در زمانی كه صید ماهیان خاویاری مجاز بود ما سهمیه بیشتری برای صادرات داشتیم.
معاون سازمان شیلات ایران ادامه داد: در بنادر جنوب كشور نیز صید غیر مجاز كنترل می‌شود و بخشی از این صید از طریق شناور هایی است كه در نظام صیادی به نام شناور ثبت نشدند كه به آن‌ها شناور بی هویت گفته می شود كه به صورت غیر مجاز صیادی می‌كنند و انتظار ما این است سازمان هایی كه شناورها را ثبت می‌كنند به عملیات آن ها نیز نظارت داشته باشند.
مجاهدی ادامه داد: قصد داریم با مشاركت جامعه صیادی این میزان را كاهش دهیم و با ایجاد اطلاع‌رسانی فرهنگی از ظرفیت‌های دریای ایران بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان این‌كه سال گذشته 514 هزار تن ماهی از دریای شمال و جنوب صید شد، اظهار كرد: 40 هزار تن از این میزان از دریای شمال و مابقی از دریای جنوب صید شده است.
معاون سازمان شیلات در خصوص صید ماهی تن در سال گذشته گفت: سهم اصلی صیادی در كشور ایران را ماهی تن تشكیل می‌دهد؛ به‌طوری كه حدود 50 درصد از صید سال گذشته ماهی در جنوب كشور مختص ماهی تن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار