۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

ادامه تکمیل ساخت بندر صیادی درگهان در قشم

تکمیل ساختمان های روی اسکله و برگزاری مناقصه محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی بندر صیادی درگهان و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی پروژه از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اتمام پروژه ساخت بندر صیادی درگهان در سال جاری است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۴۷
ادامه تکمیل ساخت بندر صیادی درگهان در قشم

سید مصطفی بهشتیان، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی درگهان واقع در جزیره قشم از سال 83 از سوی سازمان شیلات ایران و توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شد ساخت این بندر تا سال 88 به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم هنوز ساخت بندر صیادی درگهان ادامه دارد.
بهشتیان به پیشرفت 89 درصدی ساخت بندر صیادی درگهان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات کافی انتظار می رود تا پایان سال مالی آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم.
وی تکمیل ساختمان های روی اسکله و برگزاری مناقصه محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی بندر صیادی درگهان و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی پروژه از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اتمام پروژه ساخت بندر صیادی درگهان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ساختمان های پشتیبانی در مساحتی به وسعت 250 مترمربع احداث می شود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: همچنین محوطه سازی نیز به وسعت پنج هزار متر مربع در بندر صیادی درگهان انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران،تصریح کرد: به منظور ادامه عملیات ساخت این بندر صیادی از محل اعتبار 16 میلیارد و 800 میلیون ریال که به پنج پروژه ساخت بندر صیادی کشور در سال جاری اختصاص یافته است،هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: بندر صیادی درگهان برای دریافت اعتبارات در سال های گذشته جز پروژه طرح تاسیسات و تجهیزات زیربنایی مجتمع های صیادی محسوب می شد اما از امسال در زمره طرح های احداث بنادر صیادی قرار گرفته است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد:طی سالهای گذشته به منظور ساخت بندر صیادی درگهان 150 هزار مترمکعب لایروبی در اطراف بندر صورت گرفته است.
به گفته وی، ساخت اسکله به طول 120 متر و موج شکن به طول 920 متر از دیگر ویژگی های بندر صیادی درگهان محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اظهار داشت: بندر صیادی درگهان با ظرفیت تخلیه صید 694 تن صید، قطب صیادی جزیره قشم محسوب می شود.

برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار