mana.ir

کد خبر: ۴۸۲۷۰ |
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۳
نقش مردم در صنایع دریایی کجاست؟پرده نخست
« هیچ نظریه، طرح یا سیاست دولتی نمی‌تواند موجبات پیروزی تجاری را فراهم آورد؛ تنها مردم می‌توانند این کار را انجام دهند» چند دهه پیش "آکیو موریتا" بنیانگذار شرکت سونی این جمله را پس از گذشت دهه‌هایی پر از تجربه، موفقیت و رقابت جهانی موثر ابراز کرد. حال این پرسش‌ ها مطرح است نقش مردم در صنایع دریایی و توسعه آن کجاست؟ چگونه می‌توان عموم مردم را نسبت به پتانسیل‌های این صنعت آگاه کرد؟ چگونه می‌توان خرده سرمایه گذاری‌ها را جذب کرد؟
پرده دوم
گفته می‌شود جلسات منظم و از پیش تعیین شده مهمترین عامل برای مدیریت موثر است. چگونگی مدیریت موثر اینگونه جلسات باید آموخته شود. وقتی موضوعی مانند چیزی که در پرده نخست عنوان شد دغدغه یا سوژه باشد آنگاه چهار مرحله حل موضوع می‌شود:
الف: فهم درست مساله. اینگونه بپرسیم که اصلی ترین مسئله صنایع دریایی چیست؟ این پرسش می‌تواند همیشه یکی از اساسی‌ترین دغدغه مدیران و تصمیم گیرندگان باشد.
ب: راهکارهای مختلف برای حل این مسئله چیست؟
ج:: کدام راهکار برای صنعت ما با دوام‌تر است و خط مشی کلی و اهداف ما را بهتر پوشش می‌دهد؟
د: تصمیم گیری، اجرا و بازخورد گرفتن برای بهینه کردن این چرخه
 
چند درصد از مدیران ما سخن آقای موریتا را باور دارند؟
 
خسرو مهین روستا
کارشناس صنایع دریایی 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین