۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

ایجاد 3 ایستگاه محیط بانی در ساحل دریای عمان

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی سه ایستگاه محیط بانی ساحلی در طول نوار ساحلی استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۱۸۰
ایجاد 3 ایستگاه محیط بانی در ساحل دریای عمانخسرو افسری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف اداره کل محیط زیست استان، توسعه مراکز محیط بانی است.
وی گفت: در این راستا سه ایستگاه محیط بانی جدید در طول سواحل سیستان و بلوچستان از سوی اداره کل محیط زیست استان ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این اقدام با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس مذاکرات صورت گرفته اعتبارات لازم جهت احداث این ایستگاه های محیط بانی توسط اداره راه و شهرسازی تامین می شود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همچنین قرار است ساختمان این ایستگاه توسط این اداره ساخته شود، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه اندازی این ایستگاه های ساحلی به عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان خواهد بود.
افسری یادآور شد: طبق کارشناسی های انجام شده ایستگاه های محیط بانی ساحلی در بنادر زرآباد، تنگ و بریس احداث خواهد شد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش از این قرار بود سال گذشته این ایستگاه های محیط بانی به محیط زیست استان تحویل داده شود که این امر تحقق نیافت.
وی اظهار امیدواری کرد:شرایطی فراهم شود تا اداره کل راه و شهرسازی استان تا پایان سال 93 سه باب ساختمان مورد نظر برای تبدیل شدن به ایستگاه های محیط بانی را به محیط زیست استان تحویل دهد.
افسری عنوان کرد: در این صورت می توانیم به فعال شدن این ایستگاه های محیط بانی ساحلی در ابتدای سال آینده امید داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: آلودگی در سواحل و آبهای استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان های ساحلی بسیار کمتر است با این وجود پایش های محیط زیستی در این مناطق همواره به صورت مداوم انجام می شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد:در راستای کنترل محیط زیست ساحلی و دریایی برنامه هایی ویژه ای از سوی اداره حفاظت محیط زیست استان در سال جاری برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه از افزایش نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان در بخش محیط زیست دریایی طی سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شرایط برای عملی شدن این امر فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار