۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

آغاز به کار همایش ملی توسعه سواحل مکران

دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران واقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار هرمزگان وجمعی از مقامات ملی واستانی در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک هرمزگان آغاز شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۴۳
آغاز به کار همایش ملی توسعه سواحل مکرانبه گزارش مانا درمراسم برگزاری این همایش فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن حدود سه هزار کیلومتر از مرزهای آبی و دریایی یک کشور دریایی است و یک کشور دریایی باید قادر باشد تا از سواحل و دریاهای متعلق به خود در جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده های لازم را ببرد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان چگونگی بهره برداری از دریاها افزود: ما می توانیم از منابع غذایی موجود در دریا، انرژی های فسیلی کف و زیر کف دریا و انرژی های نو از امواج جزر و مد دریا و تجارت دریایی استفاده کنیم.
وی هدف ازبرگزاری دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را فراهم شدن بسترهای لازم برای تحقق اوامر گهربار فرماندهی معظم کل قوا در استفاده از دریا و سواحل آن و بهره برداری از نعمات و گنج های خدادادی نهفته دراین بخش از کشورمان برای پیشرفت کشورعنوان کرد.
دریادار سیاری افزود:برای اجرایی شدن این تدبیر نیروی دریایی ارتش اقدامات مهمی را از سال 87 در سواحل مکران آغاز کرده است که می توان به استقرار در سواحل یادشده با احداث و ایجاد مناطق و پایگاه های دریایی و ایجاد و احداث زیر ساخت های لازم توسعه ای در این سواحل اشاره کرد.
دراین همایش که امروز وفردا جریان دارد توسعه شهرستان جاسک به ویژه سواحل مکران مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار می گیرد.
جاسک با 51هزار نفر جمعیت در نزدیک دریای عمان و300کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار