۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

رییس جمهور عازم چین شد

رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا)، تهران را به مقصد شانگهای چین ترک کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۷۹۲
رییس جمهور عازم چین شدرییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا)، تهران را به مقصد شانگهای چین ترک کرد.
به گزارش مانا، طرح ایجاد سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در اکتبر 1992 میلادی در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سوی نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان به منظور ارتقای روابط دو جانبه و همکاری میان کشورهای آسیایی با هدف ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه مطرح و این سازمان در سال 1996 رسماً تشکیل شد.
نشست سران سیکا هر 4 سال یک بار و اجلاس وزرای خارجه هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود. در حال حاضر این سازمان 22 عضو دارد و در برگیرنده 12 عضو ناظر مشتمل بر سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از کشورها از جمله مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین و آمریکا است.
بر اساس این گزارش همزمان با برگزاری این نشست مانور نظامی-دریایی بزرگ روسیه و چین نیز با نام «همکاری دریایی-2014» برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار