۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

تعرفه های بندری پلکانی شود

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: پلکانی شدن تعرفه های بندری ایران از خواسته های مالکان کشتی است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۶۷۰
تعرفه های بندری پلکانی شودحسن تیمورتاش در گفتگو با مانا با اشاره به مشکلات و مسائل مربوط به تعرفه های بندری گفت: درجلسه ای بین اتحادیه مالکان کشتی ایران و کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، نمونه های پلکانی تعرفه های بندری در سایر بنادر دنیا از جمله چین، مصر، هند، ترکیه و عمان مطرح شد و درخواست شد تا تعرفه های بندری دربنادر ایران نیز به صورت پلکانی تعریف شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تعرفه های بندری در حال حاضر بر اساس نوع GT کشتی محاسبه می شود تصریح کرد: در صورت پلکانی شدن می توان تعرفه های بندری را بر اساس ظرفیت کشتی ها به چند بخش تقسیم کرد.
وی مسائل مربوط به یدک کش ها را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: هزینه های یدک کشی ، با GT شناور رابطه مستقیمی ندارد ، این هزینه ها باید بر اساس تعداد ، قدرت و موارد استفاده ازیدک کش محاسبه شود .
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران ضمن قدردانی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت تخفیف پنج درصدی عوارض بندری به ناوگان تجاری و افزایش نیافتن تعرفه بندری برای شرکت ملی نفتکش ایران گفت: نرم تخلیه و بارگیری بنادر کشور نسبت به سایر بنادر معتبر دنیا پایین تر است اما پایین بودن نرم تخلیه و بارگیری نباید توسط مالکان کشتی پرداخت شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در این خصوص یا باید نرم تخلیه و بارگیری بنادر اصلاح شود و یا قیمت تعرفه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی کاهش پیدا کند.
تیمورتاش در ادامه افزود: البته توقع این نیست که تمام انتظارات ما توسط سازمان بنادرو دریانوردی حل شود اما لازم است در خصوص تعرفه های بندری اقدام اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به ناکافی بودن سوخت یارانه ای و نیمه یارانه ای شناورهای فعال بخش خصوصی دریایی گفت : به زودی طی جلسه ای با شرکت فرآورده های نفتی در دستورالعمل فروش و تحویل سوخت به شناورها تجدید نظر می شود تا پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، آیین نامه جدید برای اعمال در بنادر کشور ابلاغ شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار